Avatar billede TTA Seniormester
13. februar 2016 - 17:31 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Windows Modules Installer = 70-100% CPU

Jeg har et problem med min HP PC med Windows 8.1

Blæseren kører konstant for fuld skrald og CPU forbruget er konstant 70-100% pga. Windows Modules Installer, der æder 50-60%. Jeg kan via jobliste gå ind og afslutte WMI, men efter 2-3 sek. lidt efter starter den selv op igen!

Jeg har søgt efter en løsning på nettet. Den mest almindelige er denne:

How to do it:
1.    Open services.msc (In Windows 8, WindowsKey+R and enter services.msc)
2.    Search "Windows module installer".
3.    Double click the "Windows module installer", and make it manual. It is usually set Automatic.
4.    Search "Windows update".
5.    Double click the "Windows update", and make it manual.
6.    Open Control panel (click the right button of your mouse at the lower left of you display monitor or LCD, e.g., at the Windows logo. and then you can see control panel menu)
7.    Click "Windows update"
8.    In left you can see "Change settings"
9.    Change the setting into "Check for updates but let me choose whether to download and install them". It is usually set automatic.
10.    Reboot

Men allerede ved pkt. 2 rammer jeg hovedet mod muren. For Windows Modules Installer findes ikke. Hvor finder jeg så WMI?? Og hvorfor er det umuligt at slukke for den?
Avatar billede claes57 Ekspert
13. februar 2016 - 18:46 #1
prøv en oprydning i windows med http://www.tweaking.com/content/page/windows_repair_all_in_one.html
scroll ned til "Portable (18.73 MB)" og hent #2 med "- Direct Download"

når du starter programmet, så se bundlinjen - og vælg 'reboot to safe mode' - så genstarter maskinen i fejlsikret tilstand (det er langt hurtigere), så start lige programmet igen.
Bare start ved fanebladet 'Step 5: backup' og lav kopi af regdb og et gendannelsespunkt. Herefter videre til næste '+ repair' og kør den igennem med alt, den foreslår (det kan tage noget tid - hos mig typisk 15-20 minutter). Herefter genstart, og den burde nu være ok. Test.
Avatar billede Wally73 Mester
13. februar 2016 - 19:25 #2
Windows Modules Installer er altså den service, der installerer din Microsoft opdateringer.
Hver gang du afslutter den i joblisten, så starter den næste gang med en oprydning af den foregående opdatering, der var i gang og derefter forsøger den så igen at opdatere.
Microsoft sender opdateringer ud hver onsdag til torsdag nat, så forvent at du vil se den køre der.

nogen gange er der meget få opdateringer, mens der andre gange er nogen store.
Sidste uge var en af de store og de tager desværre en del tid at installere, men det bedste er altså bare at lade computeren stå og tygge på dem.
Avatar billede TTA Seniormester
01. marts 2016 - 20:59 #3
@Claes57: Tak, det hjalp! Blæseren kører stadig i forhøjet beredskab, men det er heller ikke en ny PC...
Avatar billede claes57 Ekspert
01. marts 2016 - 21:58 #4
Blæser - tjek (eller få en prof til det) for støv inden i pc. Kølere og ram samler støv og det giver varmeophobning og også utidige nedbrud.
Men ellers, giv et svar selv, så du kan lukke spg hvis ikke andre byder ind.
Avatar billede TTA Seniormester
11. marts 2016 - 19:20 #5
Problemet er løst :)