Avatar billede bondester Nybegynder
13. februar 2016 - 21:01 Der er 1 kommentar

2 skal blive til 1

Jeg bor 2 forskellige steder. Begge steder har jeg internet og WiFI. Begge steder har jeg også en NAS stående, det ene sted står en PC (med Wake-On-Lan), har en del HUE-lamper og så har jeg en del kameraer begge steder.

Det hele er lidt bøvlet når jeg hele tiden skal forholde mig til hvilket sted jeg opholder mig, for slet ikke at sige når jeg så er et 3. sted. Derfor kunne jeg godt tænke mig at når jeg loggede på netværket så det ud som et stort netværk. Jeg kan tænke mange gode løsninger som f.eks. en VPN-server som jeg så kunne koble på, men problemet er at det ikke kun er mig der skal bruge det. Kæreste, børn, gadgets skal også alle tilgå netværket.

Kan I måske guide mig imod en løsning som er stationær. Jeg tænker noget alla en statisk VPN-løsning i en router, men hvordan og hvad er der af prisniveau?

Alle med gode inputs får del af points....
Avatar billede Wally73 Mester
14. februar 2016 - 04:42 #1
Du kan nok få dem billigere, men jeg anbefaler nu alligevel en Cisco til noget sådanne.
Den billige RV-serie kan dette uden problemer, men selv den lille RV180 ligger i et prisleje omkring 1400kr og du skal jo så have to af dem.

Husk også på at du stadigvæk skal have to Hue bridges, da det er denne der kommunikerer med dine lamper over et trådløst ZigBee netværk.
Lamperne og bridgen skal altså kunne se (eller høre :)) hinanden.