Avatar billede micaud Mester
14. februar 2016 - 21:21 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Outlook i dag ontime

Hej.

Jeg lukker stort set aldrig min Outlook, og PCen står altid tændt.

Jeg vil gerne se et VBA-script, der hver dag kl. 08:00 vælger Outlook i dag, således når jeg møder på kontoret, så står den side klar i Outlook og ikke blot i indbakke som i dag.

Jeg er med på, at man kan sætte et flueben, som gør det, når jeg åbner, men da jeg aldrig lukker så vil det være nice-to-have.

Jeg har lavet meget VBA i Excel men ikke i Outlook, så forklar gerne, hvor scriptet skal placeres module eller ?

Tak på forhånd.

Mh. Michael
Avatar billede Wally73 Mester
14. februar 2016 - 23:44 #1
Du skriver ikke hvilken version af Outlook du har, så antager det er en af de nyere.

Jeg har en engelsk version af Outlook, så bær over med mig, hvis navnene ikke passer helt.

Højreklik til højre i dit ikonbånd, hvor der ikke er nogen ikoner og vælg tilpas bånd.
Gå så ned i bunden i det højre vindue og sæt flueben i udvikler.
Tryk ok.
Du skulle nu have fået et nyt udvikler-bånd tilgængeligt.
Avatar billede micaud Mester
15. februar 2016 - 20:55 #2
Hej.

Den del er jeg helt med på. Jeg vil gerne have VBA koden, der kan udføre opgaven i Visual Basic....
Avatar billede Wally73 Mester
16. februar 2016 - 03:59 #3
Denne kode åbner Outlook Today, men at få Outlook til at køre den på et bestemt tidspunkt er noget rod, som ikke kan klares rent programmatisk.
Du skal altså til at lave en Opgave under Outlooks faneblad for dette og linke dem sammen.
Måske en anden kan give en vejledning med dette, når du nu har koden der skal udføres herunder.

Sub OutlookToday()
    Dim olApp As outlook.Application
    Dim objNS As outlook.NameSpace
    Dim olFolder As outlook.MAPIFolder
    Dim msg As outlook.MailItem

    Set olApp = outlook.Application
    Set objNS = olApp.GetNamespace("MAPI")
    Set olFolder =  objNS.GetDefaultFolder(outlook.OlDefaultFolders.olFolderInbox)
    Set olFolder = olFolder.Parent
    Set olApp.ActiveExplorer.CurrentFolder = olFolder
End Sub
Avatar billede micaud Mester
24. september 2017 - 12:41 #4
Lukker --- tak for input