Avatar billede Birthe_28 Nybegynder
15. februar 2016 - 14:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til gen-installering af SKYPE

I dag blev jeg på computeren opfordret til at opdatere SKYPE. Jeg bruger ikke Skype hver dag, men mente at det måske var en god ide at opdatere, da jeg har skiftet fra Windows 8 til Windows 10. Da jeg havde opdateret, var alle mine kontakter væk og jeg har kun et program hvor der -mod oprettelse af betalings-konto - kan ringes til en telefon. Jeg har helt fjernet SKYPE og vil installere et nyt SKYPE-program. Jeg synes blot at der kom så meget uvedkommende ind da jeg prøvede at installere og AVG reagerede flere gange med advarsel om trusler. Kunne eksperten anvise mig et gratis SKYPE program- til windows 10, som er let og sikker at installere. Birthe_28
Avatar billede milter Ekspert
15. februar 2016 - 14:14 #1
Hvad med at installere en af de ældre versioner af Skype, hvis du var tilfreds med den forrige?

http://community.skype.com/t5/Windows-desktop-client/Older-versions-of-Skype/td-p/3951877
Avatar billede claes57 Ekspert
15. februar 2016 - 14:27 #2
http://www.skype.com/da/download-skype/skype-for-computer/
klik på 'hent skype til windows'
og log ind med samme id, som du brugte i den gamle skype. Den nye er jo nu ejet af microsoft, og kan finde på at bruge din microsoft-id.
Avatar billede Birthe_28 Nybegynder
16. februar 2016 - 09:31 #3
Tak for svar.

Da jeg gik ind på den anbefalede side til downloading af SKYPE, fik jeg samme side tilbage, som jeg afinstallerede i går, efter at have opdateret. Måske er det fordi  jeg jo har en bestående konto med min mailadresse. Måske er siden OK, men jeg kan ikke finde ude af, hvordan jeg finder mine tidligere kontakter. Jeg oprettede via telefonnumre tre af mine gamle kontakter, men de må være oprettet forkert, idet jeg kun kan ringe til  dem og det ser slet ikke ud til at SKYPE-siden kan anvendes til video-opkald??
Avatar billede claes57 Ekspert
16. februar 2016 - 09:52 #4
I venstre del er nogle ikoner
under dem er 'kontakter'  'seneste'
klik på kontakter og de dukker op nedenunder.
Du kan også få dem vist med [Alt][1]
Avatar billede Birthe_28 Nybegynder
16. februar 2016 - 10:12 #5
Ja tak. Men kontakterne er åbenbart ikke oprettet korrekt, når jeg har oprettet dem via et telefonnummer, for jeg har overhovedet ikke et ikon, der viser video-opkald - Jeg kan kun ringe - og så skal jeg først oprette en konto, så der kan indsættes penge. Kan jeg  mon få video-opkald ind igen, hvis jeg beder kontakterne søge mig?? Jeg kan ikke selv finde et ikon, hvor jeg kan søge nogen, som jeg kan opfordre til at være min kontaktperson - Det kunne jeg på de tidligere SKYPE-installationer. Har jeg mon ikke fået downloaded "det hele"?
Avatar billede claes57 Ekspert
16. februar 2016 - 10:55 #6
se Funktioner i toppen, vælg indstilinger, og deri videoindstillinger.
Skype skal kunne 'se' dit webcam.