Avatar billede imma Forsker
17. februar 2016 - 08:08 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Logge på et netværk med bruger/kode

Hejsa, vil gerne logge nogen ting på et netværk, men der kræves både brugernavn og kode.

Jeg kan fint logge på med pc og iPad, men nogen ting som skal logges på der skriver den kun at man kan indtaste kode og intet brugernavn.

Kan man gøre noget ??
Avatar billede Wally73 Mester
17. februar 2016 - 10:54 #1
Prøv at lade være med at skrive noget.
Du burde så komme på netværket, men ikke på internettet.
For at gøre dette skal enheden have en browser mulighed og det ved vi så ikke om den har, da vi ikke har fået at vide hvad enheden er for en.

Det kan stadigvæk lade sig gøre uden browser mulighed, men det er ikke let og det kræver lidt hardware med specielle muligheder.

Det der skal gøres er nemlig at en computer skal sættes op til at benytte samme MAC-adresse, som din enhed, der ikke kan komme på, og så skal computeren gå på og åbne forbindelsen til internettet, hvorefter computeren lukkes ned og enheden startes op og forbindes.
Typisk er der nemlig en del minutters såkaldt gracetime, hvor åbningen til internettet ikke lukkes, hvilket er den tid du har til at skifte rundt på de to enheder.

Dette skal så gøres hver gang enheden har været slukket eller netværket er blevet genstartet.
Avatar billede leif Seniormester
21. februar 2016 - 16:40 #2
Man kan gøre mange ting, men det lyder ikke som dit eget netværk. Jeg ville kontakte dem som har ansvaret for netværket og høre dem, da vi kunne komme med en masse teorier og muligheder, men fx. er det et spørgsmål om brugernavn og password spørgsmålet kommer på en webside, direkte når du forsøger at forbinde til netværket eller som en popup når du forsøger at begynde at bruge fx. et netværksdrev.
Avatar billede imma Forsker
29. april 2016 - 20:47 #3
Øv