Avatar billede Marilan Praktikant
17. februar 2016 - 19:35 Der er 1 kommentar

Fritlægning med clipping path i dansk udgave på MAC

Skal fritlægge et foto, hvor ikke der både skal tilvælges og fravælges dele af billedet.
Det tænker jeg at gøre med penneværktøjet og vil gerne gemme det som clippingpath.
Jeg har imidlertid fået en dansk udgave photoshop cc udleveret og har svært ved at gennemskue de danske termer og i særdeles hed finde det path vindue, som der er på en pc.
Har nogen en liste og en guide, så jeg kan se hvordan jeg kan gøre det og hvad vinduerne hedder på dansk.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
17. februar 2016 - 21:05 #1
Jeg kender ikke CC versionerne, men på både pc og Mac bør det hedde:
Menuen Vindue - hak ved Kurver
Gem kurve = Save path
Fritlægningskurve = Clipping path