Avatar billede mobius6 Juniormester
23. februar 2016 - 18:00 Der er 2 kommentarer

Hvilken (type) internetforbindelse

Hej
jeg overvejer at skifte udbyder, men er lidt bag vognen med hvilket muligheder der er efterhånden.
Vi er en familie på 4 og har 2 stationære + 2 ipads + 3 telefoner kørende
nogen gange samtidigt, min maskine bruges til arbejde (video effekter) med ret store overførsler både op og ned (ofte 30GB+ ad gangen).

I grunden fungerer det ok, men jeg er sikker på at det kan blive bedre.

Vi har en almindelig (billig) router fra Fullrate med en 50/5 aftale til 299.- mener det burde kunne gøres en del bedre..?

Og hvad med mobilt bredbånd, kører det er det nogen fordele for "huset"
og hvad med stabilitet?

tak :-)
Avatar billede Blueeyez Mester
23. februar 2016 - 18:16 #1
med den data mængde vil mobilt bredbånd ikke række.. problemet er ikke stabilitrt, men der er et loft på det..

via tjekditnet.dk kan du få et prej om dine muligheder, men mit råd er at du ringer til udbyderne..

har du problemer med enheder der kobler af? En router jeg kan anbefale er tp link c5 archer 1200 som jeg selv bruger på en 100 Mbit fiber linje og 2 andre på 50 Mbit fiber..

du kan koble sådan en på routeren fra udbyder, men du skal blot ringe til udbyder eller selv sætte deres udstyr i bridge mode..
Avatar billede Wally73 Mester
24. februar 2016 - 01:19 #2
Hvis du er i Waoo-land, så kan det måske betale sig at kigge på en fiber-forbindelse.

Under alle omstændigheder, så er det din upload at du vil kunne mærke den største ændring på, så prøv at få den højere op.