Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
24. februar 2016 - 18:10 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Kalendere i Access

Hej. Skulle nogen her være i stand til at levere en tabel med kalender, givet år og land fra denne hjemmeside: www.timeanddate.com?
Avatar billede terry Ekspert
24. februar 2016 - 19:48 #1
Do you by any chance have access to the API's?
Avatar billede terry Ekspert
24. februar 2016 - 19:49 #2
and that doesn't mean I can/will, just so I get some idea as to how much I'm going to have to use my grey cells :-)
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
24. februar 2016 - 19:53 #3
Well, de er på hjemmesiden et sted, men jeg er ikke helt sikker på, hvor de er, for jeg er ikke sikker på, hvilke, som skal bruges. Måske her: http://www.timeanddate.com/services/api/
Avatar billede terry Ekspert
24. februar 2016 - 20:03 #4
OK, so your haven't already downloaded them, which means I might have to.

What's special about the calendar that you need, cant you just insert into a table yourself?
Avatar billede terry Ekspert
24. februar 2016 - 20:04 #5
and you are aware that it costs money after 3 trial months?
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
24. februar 2016 - 20:17 #6
Hej. Jeg har ikke rigtig tænkt over flowet. Jeg skal bare bruge data i andre programmer. Hvad vil være bedst? csv-filer er måske det nemmeste at håndtere? Jeg skal blot bruge data i en tabel med land og dato. Land må meget gerne være iflg. ISO standard. Mit query i Access-programmerne skal så blot være select land, dato from .. where...
Jeg vil købe det, hvis det bliver godt.
Avatar billede terry Ekspert
24. februar 2016 - 20:37 #7
Well once you have the data then either csv or maybe even xml would be OK to use in other applications, that's if they cant access your Access table.

"Jeg skal blot bruge data i en tabel med land og dato."
Is that right? Dont see the idea in that! All countries and all dates an  thats it?

Maybe a bit more information as to what your trying to achieve.

I think you should consider trying to find a solution which doesn't need API but without knowing full requirement ....

Anyway, off to see some TV will look again tomorrow.
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
24. februar 2016 - 20:49 #8
Mine programmer skal blot bruge land og dato. Jeg skal lave oversigter over lån, hvor betalingsdatoen skal være en bankdag. Falder en termin på en helligdag, herunder lørdag og søndag, f.eks. lørdag 27/2 2016, skal den betales mandag 29/2. Tilsvarende skærtorsdag osv. Låneoversigterne skal laves for lån fra forskellige lande. Jeg skal derfor ad hoc f.eks. kunne bede om Ruslands helligdage fra 2015 til 2045, så jeg kan lave en liste over de eksakte betalingsdatoer for lån med f.eks. 4 renteterminer hver den 22. i månederne januar, april, juli og oktober. Jeg havde en forestilling om, at jeg ville lagre data i en form for database - eller et sæt csv-filer, efterhånden som jeg ville få brug for dem, og første gang hente dem via API'en. Jeg ved ikke, om det blev bedre. Måske kan du lægge en mail-adresse, så kan jeg sende nogle eksempler.
Avatar billede terry Ekspert
25. februar 2016 - 10:40 #9
"Mine programmer skal blot bruge land og dato"

But then you start mentioning holidays etc. so in fact you need another field to indicate the type of day it is. (Working day, holiday, weekend etc.) and unless of course you know how they are calculated in Russia then you'll need to get that data from somewhere else.

Using Access to stor the data is OK, and then you can use other formats later depending on how the data is to be used by other programs. But that's another issue, getting the correct data is the first hurdle you need to get over.

I'll take a look at that API and if it is something I can work out I'll give it a try. I have other things to do, so please be patient :-)

Your also welcome to send some examples to
ekspertenATsanthell.dk
AT = @
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
25. februar 2016 - 11:27 #10
De dage, der ikke er helligdage eller lø, sø, er hverdage, hvor terminen kan betales..
Avatar billede terry Ekspert
25. februar 2016 - 11:57 #11
just sent you an email.
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
16. maj 2016 - 00:36 #12
terry, læg et svar. Vi tager den pr. mail :-)
Avatar billede terry Ekspert
16. maj 2016 - 17:21 #13
svar