Avatar billede Zara-KitKat Nybegynder
26. februar 2016 - 08:04 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Windows 10 - mail og andre tiles virker ikke længere

Okay, jeg har måske dummet mig...

For et par dage siden holdt start knappen på min windows 10 pc op med at virke. Det samme gjorde søgeknappen og handlingscenteret.

Jeg googlede, og fandt denne tråd her på eksperten:

http://www.eksperten.dk/spm/1008046

og forsøgte den anbefalede løsning med at copy/paste dette ind i powershell (admin)

Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}

Nu virker startknap, søgefunktion og handlingscenter igen, men til gengæld er noget nær alle Microsoft tiles ødelagte.

Mail, Kalender og Store er de 3 jeg rodede med i går. Jeg kan se tiles'ne ligger der, men i stedet for fx. mail ikonet er der bare et blåt felt med teksten @microsoft.mail.****(=et eller andet jeg ikke kan huske) og når jeg klikker på det, får jeg et blåt vindue med samme tekst i et par sekunder, så forsvinder det igen og ellers sker der ingenting.

Jeg har forsøgt at gendanne, havde et gendannelsespunkt 5 dage tilbage og et 10 dage tilbage, men begge gange får jeg fejl om, at filen er i stykker.

Jeg ville være ked af at nulstille pc'en og skulle geninstallere alle ikke-standard programmerne, så jeg håber nogen har et forslag til en anden løsning?
Avatar billede 220661 Ekspert
26. februar 2016 - 17:24 #1
Har du prøvet at oprette en ny bruger?

Eller prøvet at installere Classic Shell:
http://www.classicshell.net/
Med Classic Shelle vil du få en brugerflade der er kendt fra Windows 7 og ældre, som du helt selv kan tilpasse. Håber den kan genskabe genvejene til det du mangler.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. februar 2016 - 17:25 #2
Eller at logge af og køre som administrator?
Avatar billede buddy45 Juniormester
26. februar 2016 - 23:45 #3
Hvad med at prøve en systemgendannelse til et tidspunkt hvor alt virkede?
Kør rstrui.exe
Avatar billede 220661 Ekspert
27. februar 2016 - 07:49 #4
#3 Er forsøgt.

Står følgende i indledningen:
"Jeg har forsøgt at gendanne, havde et gendannelsespunkt 5 dage tilbage og et 10 dage tilbage, men begge gange får jeg fejl om, at filen er i stykker."
Avatar billede Zara-KitKat Nybegynder
01. marts 2016 - 11:13 #5
Jeg har forsøgt at oprette en ny bruger.

Normalt logger jeg på med mit microsoft id, og jeg har forsøgt at oprette en lokal bruger som jeg kaldte "microsoft id2" men den har samme problem.

Så vidt jeg ved er der kun én bruger på min pc, mig selv (med microsoft id) foruden den lokale jeg oprettede, så jeg gik faktisk ud fra at jeg automatisk loggede på som administrator?

Det der Classic shell vil jeg lige læse lidt op på, tak  :-)
Avatar billede Zara-KitKat Nybegynder
26. maj 2016 - 09:31 #6
Jeg lukker tråden igen. Vi opgav at finde en løsning på problemet og glemte faktisk alt om det indtil forleden hvor det gik op for os, at en eller anden automatisk windows opdatering tilsyneladende har løst problemet.

Det hele virker ihvertfald igen :-)