Avatar billede ZeBa Ekspert
27. februar 2016 - 11:02 Der er 8 kommentarer og
4 løsninger

Ingen mobilforbindelse i Grækenland

Jeg er i Grækenland og kan ikke ringe på min Android.
Når jeg forsøger får jeg meldingen "Ikke registreret på netværk"
Så går jeg ind på "Mobile netværk"
På APN står der TDC
På netværksoperatører står der 3, bl.a. Vodafone, og hvis jeg klikker på den, skriver den "Registreres". Det står der et stykke tid, og så får jeg meldingen "Kunne ikke registrere"
Det samme sker, hvis jeg beder den selv søge
Har oplevet det samme problem i andre lande.
Jeg har Fullrate hjemme, men nytter det noget at spørge dem? (I øjeblikket kan jeg heller ikke connecet til dem med min pc)
Avatar billede Wally73 Mester
27. februar 2016 - 11:49 #1
For at kunne bruge en mobiludbyder i udlandet skal din danske mobiludbyder have lavet en aftale med den udlandske mobiludbyder.

Normalt har udbyderne sat det sådan op at mobiltelefonen søger efter en udbyder i området, så melder de udbyder sig, der har aftaler, men det er ikke sikkert at der er nogen i det aktuelle område, der har en aftale og så kan der ikke laves andet end nødopkald.

Udover den manglende aftale med en udbyder i området, så har mange udbydere også en indstilling på deres abonnement, så der er lukket for såkaldt roaming, så telefonen kan abonnementet kan ikke bruges i udlandet uden at denne indstilling ændres.
Denne indstilling står normalt til at forbyde roaming og mange glemmer at ændre den når de skifter abonnement eller udbyder.
Ændringen kan normalt foretages på hjemmesiden, hvis udbyderen tilbyder en hjemmeside-adgang, ellers må man finde en anden telefon og ringe til deres kundeservice.
Avatar billede ZeBa Ekspert
27. februar 2016 - 12:01 #2
Når du skriver hjemmeside mener du så fullrate.dk ?
Avatar billede ZeBa Ekspert
27. februar 2016 - 12:03 #3
Men lyder det ikke mærkeligt, at ingen af de 3 græske udbydere der dukker op har en aftale?
Og jeg har oplevet det samme i Moskva, men jeg mener at jeg har brugt den i Lissabon
Avatar billede 220661 Ekspert
27. februar 2016 - 13:24 #4
Nu kender jeg ikke noget til Fullrate, men Telmore som er min udbyder, der skal man have aktiveret at man kan bruge "data i udlandet" for at ringe. Ved ikke om du kan logge på en side på Fullrate og se hvilke indstillinger du har.
Med Telmore er problemet dog at man skal have aktiveret det gennem en lokal mast, og derefter genstarte telefon før det aktiveres.
Kunne måske frygte Fullrate bruger samme strategi.
Avatar billede Wally73 Mester
27. februar 2016 - 16:12 #5
Jeg kender ikke fullrate.dk, men kunne forestille mig du har en hjemmeside, hvor du kan logge ind og se forburg og lave ændringer på dine indstillinger.
Det kunne godt være fullrate.dk
Avatar billede 220661 Ekspert
27. februar 2016 - 18:03 #6
#5 enig.
Jeg er blot i tvivl om man kan rette på sin profil fra udlandet. Jeg havde et lignende problem i sommers med mit selskab, og her fik jeg at vide at jeg skulle rette det til på en dansk sendemast, og genstarte telefon så ændringen gik i kraft.
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2016 - 18:40 #7
Fra Fullrate :
"Udlandstelefoni (eller roaming) er som udgangspunkt aktiveret."
https://www.fullrate.dk/privat/mobil/ferieraad

Hvis det er deaktiveret skal det aktiveres fra deres hjemmeside - men det skal gøres i DK. Se billed.
Du skal ind i "Opsætning".
http://i.imgur.com/LV85VgJ.png

Det virker lidt mærkeligt at man ikke kan logge sig ind fra Grækenland på deres hjemmeside og gøre det derfra. Men du kan måske få en i DK til at gøre det.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. februar 2016 - 06:57 #8
#7 Da jeg havde et tilsvarende problem med min udbyder, kunne jeg godt logge på min side og rette det til som det skulle være. Problemet var blot at ændringen skal foretages over de danske mobilmaster, og telefonen skulle så genstartes hjemme for at det kunne effektueres.
Tror ikke man kan få en i dk til at gøre det. Telefon skal være fysisk i Danmark for at få det rettet :-(

Jeg var uden telefon 14 dage. Godt det kun var min telefon der ikke virkede.
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2016 - 08:37 #9
Okay det kan godt være at selve telefonen skal være i DK for at aktivere det. Så må man klare sig med betalingskort.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. februar 2016 - 08:58 #10
Ja det er en mulighed. :-)
Avatar billede ZeBa Ekspert
28. februar 2016 - 10:26 #11
Problemet med at købe et græsk kort er bare, at jeg er på Rhodos, og man skal vist næsten til Athens for at købe et :)
Avatar billede ZeBa Ekspert
28. februar 2016 - 10:27 #12
Men tak for hjælpen, hvem vil have points?