Avatar billede henlot Juniormester
28. februar 2016 - 13:00 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Manglende adgang til mapper i Google drev på min windows 10

Hej

Jeg kan ikke få adgang til mine mapper i Google Drev (GD) via stifinder på min windows 10. Jeg har downloaded applikationen, så google drev ligger som en samlet mappe i venstre side under "hurtig adgang" i Stifinder. Når jeg forsøger at åbne en mappe, så får jeg denne besked "du har ikke tilstrækkelige tilladelser til at få adgang til denne mappe". Hvad er der galt?

Til orientering kører jeg Office 365, windows 10

mvh

henlot
Avatar billede claes57 Ekspert
28. februar 2016 - 13:35 #1
kan du i stifinder komme ind under
c:\brugere\[dit brugernavn]\google drev (eller hvor du nu har installeret GD).
Avatar billede henlot Juniormester
28. februar 2016 - 14:09 #2
Ja det kan jeg, men når jeg vil åbne en mappe, så får jeg samme besked som ude i roden
Avatar billede claes57 Ekspert
28. februar 2016 - 14:32 #3
på min, når jeg højreklikker på 'google drev' vælger egenskaber, fanebladet sikkerhed, så har jeg som administrator fuld adgang til alt undtagen 'specielle tilladelser'. Godkendte brugere har ikke 'fuld kontrol' og 'specielle tilladelser', mens alm brugere har kun 3 (læsning og kørsel, visning af indhold, samt læsning).

Det virker så her uden problemer.
Avatar billede henlot Juniormester
28. februar 2016 - 15:02 #4
Jeg har også tilladelser på alle undtagen "specielle tilladelser", men det virker ikke. Når jeg kigger på "Gruppe- eller brugernavne, så har jeg følgende ståenden:

- System
- Henrik (Henrik-Pc\Henrik)
- Administratorer (Henrik-Pc\Administratorer)

Alle 3 står med fuld tilladelse. Undre mig dog over, at alle tre står der. er det normalt?
Avatar billede claes57 Ekspert
28. februar 2016 - 15:12 #5
det er, som det skal være.
Til test af fejl: højreklik på GD-ikon i systembakken, vælg de tre prikker i top/højre (indstillinger) og vælg 'Luk'
Se, om du så kan komme ind på mapperne.
Avatar billede henlot Juniormester
28. februar 2016 - 17:21 #6
Det hjalp ikke. Jeg kan se på ikonet nede i højre hjørne, at den "sammenligner filer" og at den søger (pile der kører rundt), men der stå 0 filer overført
Avatar billede claes57 Ekspert
28. februar 2016 - 17:59 #7
der er ikke en pil på GD-ikon - det er en trekant, hvor de enkelte sider er blå, gul, grøn, og intensiteten varierer når den opdaterer.
Avatar billede henlot Juniormester
28. februar 2016 - 20:51 #8
Ja det er rigtigt, men hvis du klikker på dette ikon, så åbner der sig et vindue, hvor du nederst kan se 2 pile danne en cirkel og dreje rundt. det var dem jeg mente. Har du ellers andre ideer?
Avatar billede claes57 Ekspert
28. februar 2016 - 21:07 #9
så afinstaller google drev på pc. Test, om mapper så er der og tilgængelige. Hvis ikke, så lav en backup, og slet dem helt. Installer så GD igen, genstart, og test adgang.
Avatar billede henlot Juniormester
29. februar 2016 - 15:33 #10
Det hjalp. Jeg kan dog ikke slette den "gamle" google drev pga. manglende rettingheder, men jeg har fået en ny op og køre det er super. Er det ikke dig claes57, der skal sende løsning til mig så jeg kan give dig pointg?
Avatar billede claes57 Ekspert
29. februar 2016 - 17:09 #11
ok - et svar.
Hvis du har en linux-cd (fx mint) version er underordnet, så kan du boote på den og køre i 'live-mode'. Den skal ikke installeres. Deri kan du fra dens stifinder-klon slette mappen på harddisken, da linux er forrygende ligeglad med NTFS-indstillinger.
Når du har gjort det, så er det at bare lukke linux, tag cd ud, og start alm - så er der ryddet op.