Avatar billede tni Juniormester
02. marts 2016 - 10:12 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Visio stencil figur. Låse så den ikke kan vælges som del men kun en enhed

Hej.
Visio 2013

jeg skal lave en figur som består af 3 små tegninger.

Dem grupperer jeg. Så lang så god. de skal nu virke som en figur og man må ikke kunne slette dele af den figur.
Den skal låses man kunne bruges og flyttes rundt. Og kopiers så de sætter sig sammen.

Kort. Man må ikke kunne skille dem ad.

Nogen ide

//Torben
Avatar billede bvirk Guru
02. marts 2016 - 10:57 #1
Tænker du på at det ikke skal være muligt at udføre højreklik->shape->ungroup - det har jeg ikke lige nogen ide til.

Men du kan trække den (gruppere)figurer til en (ny)stencil - derfra kan den ikke adskilles - dvs. det kan den på en tegning, men originalen på stencilen forbliver urørt.
Avatar billede tni Juniormester
02. marts 2016 - 19:21 #2
Jeg er selv ved at finde noget løsning.

De figur som er inde i gruppen skal låses under Protection. Der bliver så en ramme uden om jeg ikke helt kan styre lige pt... Men jeg kommer den rigtige vej.
Avatar billede tni Juniormester
01. april 2016 - 12:51 #3
Man kan låse under beskyttelse under udvikler.