Avatar billede benderlassen Nybegynder
08. marts 2016 - 00:45 Der er 4 kommentarer

Hent hjemmeside-URL til Excel automatisk, via søgning på bestemt celle

Hej eksperter derude!

Sidder med et ark compiled af omkring 1000 virksomheder til en database. Har pt. f.eks. navn og emailadresse på virksomhederne, men vil gerne finde deres hjemmeside også.

Er det muligt, at få Excel til at lave en Google-søgning på en bestemt celle, og så returnere det øverste søgeresultat(eller bedre, det første søgeresultat, der ikke er en reklame?)

Eller er der folk der har erfaringer med Automator eller andet lignende program, der vil kunne udfører jobbet?

Kreative ideer er meget velkomne - jeg er lutter øre.

Tusind tak for hjælpen!
Avatar billede moddi100 Seniormester
08. marts 2016 - 01:32 #1
Skal det være en gratis løsning? Har du CVR numre?
Avatar billede benderlassen Nybegynder
08. marts 2016 - 10:17 #2
Gratis: Aller helst. Men hvis du har et godt forslag, til en overkommelig pris, lytter jeg gerne.

Jeg har CVR-numre, ja.
Avatar billede moddi100 Seniormester
08. marts 2016 - 23:31 #3
Send mig en privat besked herinde, så kan vi lige snakke om det.
Avatar billede supertekst Ekspert
15. juli 2016 - 10:59 #4
Fik du løst problemet?