Avatar billede visto Professor
10. marts 2016 - 17:48 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke læse offentlige Facebook sider i Firefox

Jeg kan ikke læse offentlige Facebook-sider i Firefox men derimod godt i Edge. I FF bliver jeg bedt om at logge på for at læse videre, og kan ikke komme videre derfra.
Jeg fandt et svar, hvor en havde løst det ved at logge på i fejlsikret tilstand, men heller ikke i fejlsikret tilstand har jeg adgang til Facebook-siderne.

Er der en løsning på problemet?
Avatar billede claes57 Ekspert
10. marts 2016 - 18:30 #1
hos mig er det ens - firefox siger, jeg skal logge på, men jeg kan klikke i bunden til fx 'berømtheder' og se deres sider.
Men hvorfor stalke - fb er en (udvidet) vennekreds, som du kan blive en del af, og ikke beregnet til vindueskiggere.
Avatar billede visto Professor
10. marts 2016 - 19:34 #2
Jeg forstår ikke hvad du mener med at kunne klikke i bunden. Jeg kan intet.

Mht. stalking er jeg helt uenig. Mange - jeg kender et par stykker - gider ikke lave en hjemmeside men bruger Facebook i stedet. De er interesserede i at så mange mulig kan se deres side - altså ligesom en almindelig hjemmeside - hvorfor de ikke skjuler den for nogen. Men Firefox forhindrer adgang på trods af dette. Det ved de stakler, der gerne vil have deres side set, næppe idet de måske bruger andre browsere og dermed ikke opdager "censuren" fra Firefox.
Avatar billede claes57 Ekspert
10. marts 2016 - 20:35 #3
firefox se https://www.dropbox.com/s/fjpjecz20otpnvc/image026.png?dl=0
jeg har sat pil ved link til berømtheder. Og kan fx se Messi & Zlatan. Tilsvarende må jeg kunne se andre, hvis jeg havde link til dem.

Men jeg tror, at folk, der kun opretter fb-sider går ud fra, at alle andre også har konto der. De tænker ikke på andre muligheder.
Avatar billede visto Professor
10. marts 2016 - 20:50 #4
OK. Det skærmbillede får jeg også, når jeg i dialogboksen vælger at trykke på "Log på" i den dialogboks, der blot meddeler, at jeg ikke er logget på.

Men det hjælper ikke videre. Der er et eller andet specifikt i Firefox, der gør, at man afkræves Log på, når det samme ikke sker i hverken Edge, Chrome, Safari eller Opera, og som jeg husker det Internet Explorer. Spørgsmålet er så bare, om der er noget at gøre ved det, eller om det er en ikke-justerbar egenskab i Firefox, som man må leve med.
Avatar billede ankerhugo Nybegynder
10. marts 2016 - 22:55 #5
Avatar billede visto Professor
11. marts 2016 - 14:17 #6
Det prøver jeg. Jeg vender under alle omstændigheder tilbage, når jeg ved hvor det fører hen.
Avatar billede visto Professor
11. marts 2016 - 14:17 #7
Det prøver jeg. Jeg vender under alle omstændigheder tilbage, når jeg ved hvor det fører hen.
Avatar billede visto Professor
12. marts 2016 - 12:34 #8
Problemet er løst via svar fra forumet.

Ved at fjerne cookies og tømme cache (både i Firefox og med CCleaner) forsvandt problemet - lidt underligt synes jeg, men det virkede. Herefter dukkede i stedet en hvid hinde op, når man scrollede ned på siden for til sidst at dække hele siden så den ikke kunne læses. Med denne hinde fulgte en opfordring til at logge ind eller oprette en profil for at få opdateringer fra den givne side. Denne hinde kan imidlertid lukkes via et X øverst i højre hjørne, hvorefter siden kan læses.

ankerhugo, læg venligst svar til point, og tak også til dig, claes57.
Avatar billede visto Professor
25. marts 2016 - 12:39 #9
Afslutter hermed.