Avatar billede Dan Hansen Juniormester
13. marts 2016 - 09:49 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Harddisk forsvinder i ny og næ (Windows 10)

Jeg har mig en 1.5GB Samsung HD155UI hardisk, som nu er begyndt at forsvinde i ny og næ fra Windows 10 pro.

Starter computeren - harddisken er der fint - så kan der gå alt fra nogle minutter til et par timer, så forsvinder harddisken fra denne computer og fra Diskhåndtering (Computeradministration).

Hvis jeg så genstarter igen - altså uden at slukke computeren først - men bare ren genstart, så kommer den fint op i Windows igen!

Nogle ideer?
Har kørt et diagnostik program fra Seagate på disken, for at se om den melder fejl og det gør den ikke.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. marts 2016 - 10:16 #1
Er denne disk din systemdisk, eller er den rent lager?

Har du prøvet at tjekke at at harddiske ikke må lukkes ned for at spare på strøm? Dette burde du kunne gøre i strømstyringen, eller under egenskaber for disken i enhedshåndteringen.
Avatar billede Dan Hansen Juniormester
13. marts 2016 - 10:23 #2
Det er en rent lager - men har dog flyttet nogle af system mapperne (Dokumenter, cloud drev, enkelte min steam og origin program mapper)

Strømstyringen siger "Sluk harddisken efter 20 minutter" Men der går ofte slet ikke så længe for den forsvinder!
Avatar billede 220661 Ekspert
13. marts 2016 - 10:42 #3
Kan du i enhedshåndteringen under disken så fjerne tjek tegn i strømstyring der, at Windows må lukke for strømmen til enheden?

Er computeren fuldt opdateret med både drivere og Windows update?
Avatar billede Dan Hansen Juniormester
26. april 2016 - 22:35 #4
Beklager min MEGET lange svartid!

Jeg har slet ikke haft problemet igen og jeg har ikke ændret noget!
Men det tyder på noget af det samme som sidst, hvor der også gik en rum tid hvor der ikke skete noget - for så pludselig at starte igen.

Som sagt - jeg har ikke prøvet det du skrev - men det har heller ikke været et problem siden!

Tænker jeg må prøve at lukke dette opslag og poste hvis det kommer igen!

Hvis du vil have point, så smid lige et svar :)
Så er der lidt for forsøget for at hjælpe og ventetiden :)
Avatar billede 220661 Ekspert
26. april 2016 - 23:34 #5
Ok.
Velbekomme  :-)