Avatar billede lumajo Nybegynder
14. marts 2016 - 10:26 Der er 18 kommentarer

Låst Samsung

Jeg har en Samsung mobiltlf. som er helt ny. Vi kan bare ikke komme ind i den fordi den stopper i opsætningen hvor vi skal indtaste oplysninger til Google konto. Oplysningerne er korrekte, men den godtager det ikke. Samsung sender os til Google, og Google kan ikke hjælpe?
Hvad gør vi nu? Jeg har prøvet at resette tlf. ved at gå i menuen fra "hjem knap og power knap". Det hjælper heller ikke.

Hvordan kan jeg nulstille skidtet?
Avatar billede Stein90 Nybegynder
15. marts 2016 - 09:11 #1
Hvis du oplyser hvilken samsung telefon det er, kan jeg nok hjælpe.
Avatar billede lumajo Nybegynder
15. marts 2016 - 16:33 #2
Det vil da være lækkert :-)
Galaxy Prime Core
Avatar billede Stein90 Nybegynder
16. marts 2016 - 08:18 #3
Du kan nulstille den på følgende måde

Når telefonen er slukket skal du holde Volume Op + Hjem knappen + Tænd/sluk knappen.

Så går den i genopretnings tilstand.

Derinde vælger du "wipe data/factory reset" - hvis det altså står på engelsk.

Ellers vil den hedde noget med "slet data/fabriks nulstilling"

Du navigerer med volume knapperne og vælger på tænd/sluk knappen.

Dernæst vælger du "Yes--delete all user data"

Til sidst vælger du så "reboot system now"
Avatar billede lumajo Nybegynder
16. marts 2016 - 11:22 #4
Jeg har prøvet det du foreslår og den sletter sikkert også alle data, men når jeg tænder for den igen, kommer den til google kontoen som skal udfyldes. Derfra kan jeg ikke komme videre. Jeg har tjekket andre steder at pw til google konto er korrekt.
Avatar billede Stein90 Nybegynder
16. marts 2016 - 11:42 #5
Det lyder til der er noget med telefonen så.
Den burde ikke stoppe dig i den menu, da det jo blot er indtastning af oplysninger.

Du har ikke mulighed for at gå videre fra det punkt?
Avatar billede lumajo Nybegynder
26. marts 2016 - 08:42 #6
Jeg har nu haft fat i Google, som siger at de ikke kan gøre noget?
Dvs. at jeg står med en sprit ny tlf som kan smides i skraldespanden, fordi jeg ikke kan komme forbi Googles pw indtastning.
Så jeg vil høre om der er andre måder at resette tlf, udover den metode som stein90 giver, den har jeg prøvet og det hjælper ikke.
Avatar billede Stein90 Nybegynder
29. marts 2016 - 11:57 #7
Jeg byder stadig gerne lidt ind.
Har du prøvet med en anden Google konto?

Blot for at høre.
Hvor i landet befinder du dig?
Avatar billede lumajo Nybegynder
29. marts 2016 - 19:23 #8
Vi har prøvet at indtaste flere mulige passwords til google, men den vil ikke videre. Jeg vil jo gerne forbi den skide google konto, men det kan man ikke :-(
Bor i Viborg.
Avatar billede Stein90 Nybegynder
31. marts 2016 - 15:06 #9
Mente nærmere om du har brugt andre Google konti brugernavne? :)
Avatar billede Jesper Ib Praktikant
10. maj 2017 - 12:34 #10
Man kan ikke komme forbi den googlekonto du omtaler, uden at logge på, med den rigtige adresse og tilhørende kode, fordi telefonen er "låst" til kontoen.
Fordelen er, at hvis telefonen bliver stjålet, er den ubrugelig for tyven efter en hard reset.
Ulempen er så, hvis man, som du åbenbart har, glemmer koden og/eller adressen på den googlekonto telefonen er låst til.
Jeg sidder selv med et tilsvarende problem med en telefon, som er indleveret af en medarbejder, som ikke kender den konto, der er blevet brugt på telefonen. Telefonen er dermed ubrugelig for organisationen! :-/
Det er ikke lykkedes mig at finde en workaround!
Avatar billede Bent Th. Praktikant
24. juli 2017 - 15:04 #11
Også min mobil er næsten ny og nu ubrugelig! "Stjålet af Google", vil jeg påstå. Deres hjælp er håbløs og ubrugelig; f.eks. hjælper det mig ikke ret meget, at de sender en oplåsningskode pr. sms til den telefon, som jeg ikke kan logge mig ind i. De sender mig på denne måde direkte i armene på Apple. Selvom jeg svarer rigtigt på alle deres kontrolspørgsmål, siger de bare tak - men desværre kan vi ikke tro på dig. SKOD.
Avatar billede Hadidi228 Praktikant
27. august 2017 - 19:03 #12
Jeg tror godt, at jeg kan hjælpe, hvis du stadig har problemer :)
Avatar billede Janni C Praktikant
18. september 2017 - 22:12 #13
hadidi: Jeg har skrevet en besked til dig
Avatar billede Imran Khan Praktikant
29. oktober 2017 - 22:54 #14
Janni C?  fik du løst dit problem med din tlf?  jeg sidder netop med det samme problem med min ny samsung s7 edge. kontakt mig gerne på 31390336. skriv en sms hvis jeg ikke kan kontaktes. :)  tak
Avatar billede Connie Praktikant
17. maj 2018 - 18:02 #15
Hej
Jeg er også i samme båd, har makket hele dagen og kan ikke huske min g-mail så jeg er også låst fast. Efter at måtte lave en hard reset på den, Min tlf er også en samsung s7 fra november sidste år,og jeg er ret ked af at måtte smide den ud allerede nu. Var det nogen der har nogen idé om hvad man kan gøre OM der er noget at gøre..
Avatar billede Nicklas Schumann Praktikant
21. september 2018 - 18:48 #16
Nogen der har fixet problemet? Står i samme situation. Har spurgt hos Samsung, de har sagt at de skal lave et "kill switch" men at de skal bruge en kvittering som jeg selfølgelig ikke har.

Nogen med en løsning????
Avatar billede hultersen Praktikant
13. maj 2019 - 20:35 #17
klag over de sikkerheds pis til google  næste gang i køber en ny flot telefon som er al for dyrt så lad vær med at lave så mange koder eller skriv koden og mailen mere enkelt eller gå uden om det
jeg hader alt det sikkerhed der er ganteret en udvej for at komme forbi det
held lykke med det
Avatar billede Slettet bruger
14. maj 2019 - 05:11 #18
jeg tror ikke den telefon er ny... der er repareret eller stjålet