Avatar billede nicolaibusekist Praktikant
15. marts 2016 - 00:04 Der er 3 kommentarer

Feedback på nyt fitnessmagasin

Hej Eksperten,

Jeg vil gerne have Jeres vurdering af min nye side, der handler om fitness, sport, motion og
sundhed. Jeg tænke bl.a. på både SEO, design og brugervenlighed. I kan se min side her:
http://fitnessunivers.dk - ser frem til at høre fra jer!

Mvh,

Nicolai
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2016 - 07:40 #1
Jeg kan godt lide enkeltheden af siden, den er holdt i en fin stil med samme visuelle udtryk hele vejen igennem, jeg synes måske bare at den bliver en smule for proppet mange steder, der er hele tiden lidt her og der og du skal da også lige se de her tests eller seneste indlæg, det er ikke rodet som sådan men bare mange informationer på en gang og det er lidt på alle sider det forekommer.
Der er også mange af ihvertfald billederne der går igen, så det virker som om det bliver samme indhold der bare vises på en ny måde. Jeg synes man skulle skærer ned på indholdet, de besøgende skal nok gå videre og se hvad du kan byde på selvom det hele ikke er tilgængeligt fra forsiden. Du har en fin menu der nok skal få en til at trykke derhen hvor man synes det er interessant, om det så er sundhed, fitness eller tests.

Dit logo er en smule gnidret, men meget fint, jeg ville dog loade det i en større version og så downsize til halvdelen for at få det skarpere, eller benytte et svg med fallback til png (png skal stadig være bedre), så det bliver helt skarpt.

Dit farvevalg ligger sig meget op af fitnessworld, jeg ved selvf. ikke om det er bevidst, men det er så meget at jeg ihvertfald ikke kan lade være med at lave sammenligningen :)
Jeg synes dog det er fine farver, men der er noget mere roligt og luftigt over fitnessworlds side i forhold til din, jeg tror hvis du fik givet dit indhold noget mere luft ville det virke bedre.

Der sker som sagt meget på dine sider i form af indhold, men der sker også meget i form af bevægelse, når man hover over et billede zoomer det lidt ind, eller lysnes en smule på de små, linksne ændre sig ved hover og indholdet skifter lidt (f.eks. ikke alle links under sport, fitness og sundheds i bunden der er ens.

Der er nogen af dine sider der ligger under flere kategorier, det bliver lidt forvirrende, klikker jeg ind på fitness og vælger crossfit trainer testen, så er begge de områder markeret i menuen, men i breadcrumb baren er jeg under fitness, hvis jeg klikker den anden vej ind, altså test og vælger samme test, så er jeg igen på begge områder i topmenuen, men under fitness i breadcrumb og det var jo ikke vejen jeg kom ind, så det er forvirrende. Hvis det var mig ville jeg holde det til et sted, med mindre du har et primært punkt og det andet link er canonical så vil det også skabe forvirring i din SEO som jeg husker det, da du linker til samme ting fra flere steder.

Wordpress plejer at være meget god med seo, når man benytter deres short urls osv.
Så der ser det ud til at du har været god til at sætte det op med fornuftige navne der er til at forstå/læse for brugere og robotter. Det ser også ud til at du har benyttet beskrivelses felter for metadata osv. dog er mange af beskrivelserne lidt for indkørte til siden, så får man fx. sundhedssiden op via søgning på google og den viser din beskrivelse fra den side, vil det virke lidt underlidt at se den tekst efter min mening, den skal kunne stå alene og ikke som reference til andet man også har på siden.

Det er lidt tosset at vise ved alle indlæg at der er nul komentarer, jeg ville lave den visning begrænset af om der er kommentarer, så er der nogen vises det at der er 4 kommentarer, men er der ingen viser man ikke 0 kommentarer, hvis du forstår hvad jeg mener.

Under om fitnessunivers har du punktet cookie og privatlivs... det samme har du lige ved siden af med den blå advarselstrekant, jeg ville nok fjerne den blå advarselstrekant, den er bare grim og passer ikke rigtig ind.
Det kunne være smart at listen med punkter under cookie siden var anchors til teksten nede på siden, så man kunne klikke og hoppe ned til det punkt man ville, jeg ved godt den ikke er så lang, men når du alligevel har en oversigt burde den være anvendelig.

Under kontakt ville jeg sætte oplysningerne op så de starter samme sted, lige nu står der
Firmanavn: xxx
Adresse: xxx
By og postnummer: xxx
Mail: xxx
Telefonnummer: xxx
her ville jeg jeg nok skrive ala dette (ved ikke om formatering holdes)
Firmanavn:    xxx
Adresse:        xxx
By / postnr.:  xxx
Mail:              xxx
Tlf.nr.:            xxx
sådan så informationerne flugter.

Jeg ved ikke hvor du hoster henne, men din side loader en smule langsomt, det kan være flere ting, men du bør kigge på om du loader plugins der ikke benyttes i din wordpress eller om connection til databasen kunne være hurtigere osv.
Der går næsten 2 sekunder med TTFB (time to first byte), så når jeg loader din side går der næsten 2 sekunder før den begynder at sende noget til mig, det er synd, da siden egentlig leveres forholdsvis hurtigt derefter ca. 1 sekund så det er godt, du har dog også nogen ting der har langt længere load tid som du bør kigge på det er specielt billeder og da du loader mange af dem på siderne, så er det lidt synd, det kan tage op til et halvt sekund for nogen af dem at loade også selvom jeg har besøgt siden før og de burde være i cachen.

Det lyder alt sammen meget som ting jeg ikke synes er okay, men det var lidt det du efterspurgte, så det var det jeg mest gik efter :) Håber du kan bruge lidt af det til noget. Hvis du skal bruge mere uddybning eller laver noget om og vil have feedback på det, så skriver du bare.
Avatar billede Stein90 Nybegynder
15. marts 2016 - 08:51 #2
Jeg har nu kigget din side lidt igennem.

I det store hele synes jeg at opbygningen og designet ser rigtig fint ud.
Dog er der nogle enkelte punkter jeg undrer mig over.

Som tidligere nævnt er farverne meget lig fitness world og må indrømme at jeg ikke har særlig meget godt at sige om fitness world.

Derudover er det uheldigt at når man, som nævnt, vælger "Tests", så ryger man tilbage ind under "Fitness".

Ovenstående synes jeg dog er småting.

En rigtig vigtig ting jeg mangler er noget om dig.
Hvad er din baggrund for at ville lave sådan en side?
Hvad har du af viden og kompetencer?
Hvilke kilder har du benyttet?

Håber det kan hjælpe dig lidt i den retning du vil.
Avatar billede mikaelch Novice
19. maj 2016 - 02:59 #3
der er ikke social plug in siden facebook og google plus på siden det betyder noget i seo og du kan oveni få delt og likes siden mere og derved øge trafikken på siden, kan se du del knap under indlæg men ikke forsiden og du har ikke egen facebook eller google plus det kan jeg ikke se på siden

jeg mangler også kontakt mere direkte på kontakt siden så kan se hvem du er by navn stilling arbejde og gerne der dit cvr nummer det øger også troværdigheden på siden

titlen til google lav bedre du bruger 2 gange domæne navnet du ligger nok hurtigt højt placeret dette så bruge nogle andre ord såsom Fitness side om sundhed sport test