Avatar billede Henry Novice
15. marts 2016 - 16:57 Der er 5 kommentarer

SFTP kommando

Hej, jeg høre om der er en der kan hjælpe mig med at klemme SFTP kommandoen ned på 1 linie, og hvis ikke så lave et script, der kan følgende.

1. encode fil med handbrake
2. uploade en fil via SFTP kommandoen
3. slette filen bagefter

Håber der en som kan hjælpe
Avatar billede Henry Novice
16. marts 2016 - 01:22 #1
Scriptet skal kunne tage 1 parameter [Filnavn]
Avatar billede lassebm Nybegynder
01. april 2016 - 09:38 #2
Uden at svare på dit spørgsmål direkte, kan jeg måske hjælpe dig med at komme LIDT videre.

Du kan "splitte" kommandoen med && eller;

eks
komando1 && komando2 && komando3
Eller
komando1 ; komando2 ; komando3

&& = kør hvis foregående er successfuld
; = kør uanset om foregående er sucessfuld eller ej.
Avatar billede Henry Novice
02. april 2016 - 20:02 #3
Ja det ved jeg godt, men det hjælper jo ikke noget, da jeg ikke har mulighed for at indtaste password i sftp kommandoen, det er i TVHeadend serveren, der er kun en linie at skrive kommandoen i.
Avatar billede Henry Novice
12. april 2016 - 23:59 #4
#!/bin/bash

export RND=`cat /dev/urandom | env LC_CTYPE=C tr -cd 'a-f0-9' | head -c 32`
export TMPDIR=/tmp/$RND
export FILENAME=$(basename "$4")
export DSTDIR=$(dirname "$4")

mkdir $TMPDIR
cp "$3" $TMPDIR/$FILENAME

export SSHPASS=$1
sshpass -e sftp -oBatchMode=no -b - $2 << !
  lcd $TMPDIR
  cd $DSTDIR
  put $FILENAME
  bye
!

rm $TMPDIR/$FILENAME
rmdir $TMPDIR
rm $3

#sftpx <password> <user@hostname> <localfile> <remotefile>
Avatar billede Henry Novice
13. april 2016 - 00:02 #5
Nu mangler jeg bare at kunne gøre det med alle filer i en mappe, sådan at når jeg kører det, så tager den alle filer i nuværende mappe og smider op.

og hvis man kan gøre det så det kører hele tiden så lige så snart der kommer en fil i mappen går den i gang ???