Avatar billede lumajo Nybegynder
16. marts 2016 - 07:55 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

PNG gennemsigtighed?

Jeg har et logo til min webside som jeg prøver at scalere en anelse op eller bruge crop funktionen. Det er i png format, men hvis jeg ændrer på det, får jeg en hvid baggrund på logoet. Hvordan undgår jeg det?
Avatar billede Slater Ekspert
16. marts 2016 - 08:02 #1
Hvilket program bruger du? Og er det en helt hvid baggrund, eller bare et hvidt omrids af den synlige del af billedet?
Avatar billede lumajo Nybegynder
16. marts 2016 - 08:34 #2
Jeg bruger irfanview og den genererer en helt hvid baggrund.
Avatar billede Slater Ekspert
16. marts 2016 - 09:22 #3
Det er ikke en normal ting at det sker, men jeg kan læse på Google at IrfanView har en tendens til at gemme det som 8 bit PNG i stedet for 24, selvom det har været 24 bit før, og det vil fjerne transparensen.

Så vidt jeg lige kan se, kan du fikse det ved at gå ind i image-menuen og under noget med colors vælge at den skal være 16 millioner farver før du gemmer det.
Avatar billede lumajo Nybegynder
26. marts 2016 - 08:45 #4
Lukker, fandt aldrig ud af det.