Avatar billede beelance Praktikant
17. marts 2016 - 15:44 Der er 3 kommentarer

Select * from table where some field are Distinct?

Jeg vil gerne vise field1, field2 og field3 fra database ABC hvor field 4 er unikke. jeg kan ikke greje at lave denne Distinct query.
Avatar billede beelance Praktikant
17. marts 2016 - 15:48 #1
Dette henter viser unikke emails, men jeg vil også gerne samtidigt have deres fornavn og efternavn vist og det kan jeg ikke finde ud af.

SELECT * DISTINCT  kunde_emails FROM kunder;

Jeg ville gerne kunne skrive noget ala:

SELECT kunde_fornavn, kunde_efternavn FROM kunder WHERE kunde_emails DISTINCT;
Avatar billede arne_v Ekspert
17. marts 2016 - 18:43 #2
Der er altid hacket:

SELECT MIN(kunde_fornavn), MIN(kunde_efternavn), kunde_emails FROM kunder GROUP BY kunde_emails

Og i MySQL  kan man ogsaa:

SELECT kunde_fornavn, kunde_efternav), kunde_emails FROM kunder GROUP BY kunde_emails
Avatar billede petersen7913 Forsker
18. marts 2016 - 07:58 #3
Nu ved jeg jo ikke hvilke data du har lagt i field1,2 3,4.

Men normalt vil man skrive en select på den her måde:

Select distinct fornavn, efternavn, email from kunde

Her er en god og enkel oversigt over hvordan en select bygges op, selvom den så ikke har distinct med ;)

https://msdn.microsoft.com/en-us/library/office/ff822095.aspx

Og her er der flere gode forklaringer på at bruge SQL

https://msdn.microsoft.com/en-us/library/office/dn125533.aspx