Avatar billede Johngyde Praktikant
22. marts 2016 - 23:00 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan Backblaze og Crashplan anbefales?

I pressen er der nogle eksperter der anbefaler at man laver backup ved hjælp af online tjenesterne BACKBLAZE eller CRASHPLAN. Så vidt jeg kan se koster det lidt under 1 kr. om dagen med BACKBLAZE, vel og mærke uden nogle mængdemæssige begrænsninger. Er der nogen der har prøvet det her?
Avatar billede chalde Seniormester
23. marts 2016 - 07:54 #1
Har personligt benyttet Crashplan i lidt over 2 år.
Hastigheden er ikke banebrydende (de har normalt en begrænsning på omkring 2mbit fra Danmark normalt, har sjældent været over 10mbit når der er fart på), men ellers er det glimrende til prisen. Har ca. 5TB backup hos dem og laver løbende restoretests som fungerer fint. Du kan indstille hvor mange versioner der skal gemmes og hvor længe. Klienten er ok, men kan godt være lidt tung. Den kan dog sættes til kun at lave backup om natten mv.
Du kan vælge hvordan data skal krypteres, men som udgangspunkt krypteres der både inden samt under overførsel. Dog forventer jeg, at de har bagdøre da det er US-baseret. Så jeg tager kun backup af ting jeg har mindst muligt imod de potentielt har fingrene nede i.
Har et par kollegaer som ligeledes har samme positive erfaringer.
Avatar billede Johngyde Praktikant
25. marts 2016 - 20:05 #2
#1 Tak

Ser at der er en danske side med firmaet BackupBox.dk, som også tilbyder en online løsning - hvor data lagres hos et London basseret firma.
Er der nogen som har (dårlige) erfaringer med dem?  Tror nok jeg prøver dem - siden er på dansk - og prisen er OK. Gemmer f.eks op til 30 versioner af et dokument. Krypteret.
Avatar billede Johngyde Praktikant
07. april 2016 - 04:16 #3
#1 send et svar / John
Avatar billede chalde Seniormester
07. april 2016 - 07:58 #4
Bare behold point :)
Avatar billede Johngyde Praktikant
06. maj 2016 - 15:05 #5
Svar til lukning