Avatar billede tille3787 Nybegynder
23. marts 2016 - 17:18 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Windows 10 Mail - Hvor gemmes mail fysisk

Hej

Jeg har en crashet windows 10 maskine

der blev brugt den medfølgende Windows mail klient

nu har jeg fået en ny pc og vil gerne have fat i mine gamle mails, men hvor ligger de på den gamle disk ?

jeg har fået disken ud og kan tilgå den, men jeg kan ikke finde det jeg skal bruge

hvis det havde været outlook var det en pst fil jeg skulle finde, men hvor har Windows Mail gemt det ?

PFT

Peter
Avatar billede 220661 Ekspert
23. marts 2016 - 17:40 #1
Fra denne tråd nederst http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_vista-windows_programs/windows-mail-location/7bc7295b-fe7b-466b-be61-bd355e80f30b?db=5 skrives der følgende:

Is this Windows Live Mail on Windows 10?  If so, the path is:

C:\Users\(Username)\AppData\Local\Microsoft\Windows Live Mail

Email messages are stored in folders as discrete .EML files.
Avatar billede hjolsen Ekspert
24. marts 2016 - 07:07 #2
App'en MAIL i windows 10 gemmer mails her :

Users\(Username)\AppData\Local\Packages\microsoft.windowscommunicationsapps_+fleretegn
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2016 - 11:03 #3
nu har jeg fået en ny pc og vil gerne have fat i mine gamle mails, men hvor ligger de på den gamle disk ?

Hold da k... dine mail ligger på den mail server hvor du har en konto. Opret kontoen på den nye computer i et mail program. ( kors i ..... )
Avatar billede tille3787 Nybegynder
24. marts 2016 - 12:48 #4
tak for dit behagelige svar

mine mails ligger ikke på min mail server, da jeg sletter dem der ved afhentning, af den simple grund at der er pladsbegrænsning på min mailbox størrelse.
Avatar billede poko1 Ekspert
24. marts 2016 - 15:49 #5
Mine ligger i samme mappe som Outlook
C:\Users\Poul\AppData\Local\Microsoft\Outlook
https://billedeupload.dk/images/EoCfQ.jpg
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2016 - 18:17 #6
#4 nå okay det viste jeg ikke, så må du meget undskylde mit svar.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. marts 2016 - 18:55 #7
#4 Finder du en løsning i indlæg #1-#2 eller #5?
Avatar billede tille3787 Nybegynder
07. april 2016 - 10:59 #8
ja, men der er ingen der har lavet et svar som jeg kan acceptere
Avatar billede poko1 Ekspert
07. april 2016 - 12:16 #9
Hvis alle smed et svar så ville spørgsmålet jo hurtigt blive overset fordi andre ville tro  at problemet var løst og der kun ventedes på at du lukkede! Du skal bede den der gav dig den rigtige løsning om at lægge næste tråd som svar, som du så Accepterer.
Avatar billede tille3787 Nybegynder
07. april 2016 - 14:03 #10
ok

jeg har ikke været på eksperten i mange år, (siden computerworld overtog), og i den gamle version lavede dem der ville have point et svar ogandre bare en kommentar, men fint nok, jeg kommentere til svar #2, der var præcis der jeg også fandt mine mails.
Avatar billede tille3787 Nybegynder
07. april 2016 - 14:04 #11
tak, der fandt jeg også mine, lig et svar så får du point
Avatar billede poko1 Ekspert
07. april 2016 - 15:37 #12
Du lukker Bare selv dit svar i #4 jeg samler ikke point!  :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
07. april 2016 - 16:12 #13
Hvis #2 er løsningen skal @hjolsen vel have en chance for at svare??
Avatar billede poko1 Ekspert
07. april 2016 - 16:37 #14
220661 Er du blevet Adm. her på siden ???

"tak, der fandt jeg også mine, lig et svar så får du point"
Avatar billede 220661 Ekspert
07. april 2016 - 17:28 #15
#14 Havde du nu læst indlæg #10, så havde du jo forstået hvorfor jeg skrev mit indlæg.
Avatar billede poko1 Ekspert
07. april 2016 - 17:55 #16
Og Havde du læst 11 Så havde jeg forventet at du havde <<<<<<<<<<forstået !  Og jeg henter ikke mine løsnings forslag på nettet jeg skriver ud fra over 30 års erfaring og jeg blander mig ikke i samtlige tråde :-( :-( :-(
Avatar billede 220661 Ekspert
07. april 2016 - 18:32 #17
#16
#11 er jo en opfølgning på #10 :-))
Det var da en dårlig undskyldning synes jeg

Du skriver ud fra dine erfaringer siger du??

Det synes jeg ikke din guide med Defraggler og ssd viser.
Sammenligner man din tekst i guiden, og det link du selv tilføjer i indlæg #3 så er forskellen ikke så stor andet end det er oversat.
Så jo du henter også løsningsforslag på nettet.

Til spørger vil jeg sige du kan lukke med hvilket svar du vil. Jeg forstår på dig i indlæg #10 at indlæg #2 er din løsning, og derfor så burde denne hjælper få mulighed for at få point.
Men tager jeg fejl, så lukker du blot med dit eget svar som du har lagt.

Beklager for spam i tråden. Poko1 kan bare bare ikke lade være, og er for meget ind imellem. Men det er jo hans problem.
Jeg hopper af tråden her.
Avatar billede Slettet bruger
07. april 2016 - 18:36 #18
# 17 Enig.
Avatar billede hjolsen Ekspert
09. april 2016 - 19:07 #19
Normalt er jeg totalt ligeglad med point - er meget mere interesseret i løsninger :-)
Men her er et svar ( då mine oplysninger kunne bruges ) og så må
tille3787 selv vælge !
Avatar billede poko1 Ekspert
10. april 2016 - 00:05 #20
Avatar billede hjolsen Ekspert
10. april 2016 - 00:51 #21
kun til #20 :
Med 30 års erfaring finder du sikkert selv ud af det

Til alle andre : Brug søge funktionen og søg efter filer (*)
Avatar billede tille3787 Nybegynder
23. april 2016 - 09:57 #22
tak for hjælpen, og tråden udviklee sig lige som i gamle dage :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
23. april 2016 - 11:42 #23
#22 Ja men det behøvede den jo ikke have gjort hvis man bare kiggede ordentligt efter :-)
Synes jo den der har kommet med løsningen burde få de point der var tiltænkt.
Hopper af tråden nu.