Avatar billede klavil Seniormester
27. marts 2016 - 15:33 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Identificerer Vært siger min browser og det går langsomt?

Hver gang jeg skal ind på en side i google chrome står der identificerer vært og det går langsomt at få siden frem.
Vi har bredbånd nord fibernet.
Jeg har prøvet IE men samme resultat. Fjernet og ryddet op i browser dataer cookies osv også uden held.
Når jeg tager en hastighedsmåling virker alt fint, men samme langsomme resultat også via min stationær PC.
Nogen der har en ide om hvad der kan være galt?
Avatar billede Slater Ekspert
27. marts 2016 - 21:48 #1
"Identificerer vært" er DNS-opslaget. Hvis det er hvad der er langsomt, kan det måske hjælpe at skifte DNS, f.eks. til Google's gratis. De har instruktioner til at skifte her:
https://developers.google.com/speed/public-dns/docs/using

- Hvis din nuværende står til noget andet end automatisk, bør du nok skrive de nuværende oplysninger ned, hvis du vil skifte tilbage.
Avatar billede klavil Seniormester
28. marts 2016 - 12:31 #2
Den står til automatisk.
Har lige ændret IPv4 og troede det fungerede men kan se den skriver det igen efter et stykke tid.
Vi har dog lige fået sat hastigheden op på fibernettet til 100mbit og ved ikke om det kan have noget med det at gøre.
Selve downloads blæser afsted men almindelig surf på telefon og ipad er blevet langsommere?
Avatar billede klavil Seniormester
01. april 2016 - 10:52 #3
den gør det sammen med kabel på en anden pc?
Avatar billede klavil Seniormester
08. april 2016 - 07:59 #4
lukker og prøver et nyt spørgsmål