Avatar billede Pjevort Nybegynder
27. marts 2016 - 21:10 Der er 6 kommentarer

valg a router AC/N

Hej Eksperterne..

Jeg har Waoo 50/50 forbindelse men får kun 20/20 max 25 ned på mit trådløse.. Min router er en Trendnet 300 Mpbs, en gammel en.
Jeg snakker med konen om at skifte router ud for at få optimal udbytte. Har søgt og søgt på google men alt er på engelsk..

Mit netværkskort hedder : Qualcomm Atheros AR5009 802.11a/g/n Wifi adapter
Kan min netværkskort trække 50/50 med den rigtige router.. Og vil det være dumt at købe an AC standard, eller en N for den sags skyld?
Har lan stik i hele huset, men Waoo tillader kun 1 lan forbindelse som går til Tv boksen.

Nogen ideer til hvordan jeg får højere forbindelse ind ja 25/25 når jeg betaler for 50/50 forbindelse. Det er kun to ting der kører med internet, Tv boksen og så min Pc.

På forhånd mange tak..

Skal siges router står lige ved siden af PC
Avatar billede Blueeyez Mester
27. marts 2016 - 21:52 #1
tp-link archer c5 1200 til 615 kr ved føtex sidst jeg købte en og den virker rigtigt godt :)
Avatar billede Blueeyez Mester
27. marts 2016 - 21:53 #2
for at komme op på 50 Mbit bør fu bruge 5 Ghz fremfor 2.4 Ghz frekvensbåndet..
Avatar billede Pjevort Nybegynder
27. marts 2016 - 23:33 #3
Tusinde tak for hurtig respons :) Men hvad mener du meddet GHz?
Og er det rigtig mit neværkskort ikke understøtter AC men derimod N?
igen mange tak
Avatar billede Pjevort Nybegynder
27. marts 2016 - 23:35 #4
Avatar billede Pjevort Nybegynder
27. marts 2016 - 23:43 #5
Det er desværre ikke mulighed for at edit i mine sidste kommentare. Men har selv fundet svaret på mit spørgsmål til dig :)
TP-LINK Archer C5 - Trådløs router - 4-port switch - GigE - 802.11a/b/g/n/ac - Dobbeltbånd. SÅ den understøtter.
Jeg bruger min PC til gaming, så det er som du siger 5 Ghz jeg skal bruge.. Aner INTET om det her, men jeg vil skrive i tråden på torsdag når jeg har modtaget den.. igen tusinde tak - det bliver den jeg køber :)
Avatar billede Blueeyez Mester
28. marts 2016 - 08:51 #6
Svar fra mig ;)