Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2016 - 06:59 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

VLC media player

jeg har brugt VLC media player i mange år og den funker stadigvæk i.r.t. de små film som jeg har på min externe hard-disc.
MEN
pludselig sker der det, at jeg ikke kan kigge nogle små sjove film som jeg har liggende i en mappe under billeder.
når jeg går ind i den mappe er mine små film kun et hvidt stykke papir med det orange/hvide VLC-ikon midt på.
OG
når jeg højreklikker på disse sidstnævnte små film og vælger VLC begynder VLC - der er lyd på, men filmen løber super-hurtigt op uden billeder på og i løbet af få sek. er den løbet ud.
de film har jeg set et hav af gange tidligere og har brugt dem vedhæftet i div. mails.
først afinstallerede jeg VLC og herefter geninstallerede jeg den først via en set-up fra medio jan. i år og herefter via hentning af en ny VLC-afspiller. men resultatet var det samme.
har forsøgt med en system-gendannelse men uden held.
HVORDAN KAN DET SKE, AT DE SMÅ FILM SOM JEG HAR SET ET UTAL AF GANGE PLUDSELIG IKKE KAN FREMVISES???
Avatar billede 220661 Ekspert
28. marts 2016 - 08:15 #1
Tror måske der ved en fejl kan være sket en ændring i synkronisering i VLC.

Inde i programmappen under start finder du Videolan mappen. Når denne åbnes ser du så en genvej der hedder "reset preferences og cachefiles"?
Prøv at rykke på den og lad den lige arbejde færdig.
Prøv så at åbne almindeligt igen. Virker det så?

Når du højreklikker og vælger Windows Mediaplayer, kan den så afspille filerne?
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2016 - 08:30 #2
#1
tak for svar...
jeg fandt videolan mappen og klikkede på den - herefter kom er et lyn-lyn-hurtigt-glimt af noget som var umuligt at se hvad var. da den var færdig forsøgte jeg igen at åbne én af ovst. små film og den eneste ændring efterflg. var at stregen hvor filmen løber op løb noget langsommere MEN STADIG KUN LYD PÅ - INGEN BILLEDER...
jeg klikkede kun én gang på videolan-mappen.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. marts 2016 - 08:37 #3
Virker de med Windows Mediaplayer?
Avatar billede 220661 Ekspert
28. marts 2016 - 08:49 #4
Umiddelbart kunne det se ud til du mangler et codec. Har du afinstalleret noget for nylig, som kunne hedde noget med codecpack eller lignende?
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2016 - 10:35 #5
#3 og #4
når jeg højreklikker på én af filmene og vælger åben er det VLC som kommer frem og den vil ikke og når jeg så herefter klikker videre på "gennemse" og vælger Windows media player sker der heller intet.
der var én som i går foreslog at "vi" (via tlf.) installerede "gom-fremviseren" (han vejledte mig så)men da jeg syntes at en film ikke så godt ud på den fremviser slettede jeg den igen" og var herefter jeg lavede en systemgendannelse  til for 6 dg. siden (d.21/3)og her forsvandt/blev afinstalleret så den nye "gom"
MEN DE RIGTIGE NORMALE SPILLE-FILM JEG HAR LIGGENDE PÅ MIN EXTERNE - DE KAN FINT SES MED VLC - er bare de små sjove film jeg har under mappen billeder på selve pcèn som ikke kan samarb. med VLC og heller ikke med Windows media player. og de er bare guld værd for mig.
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2016 - 10:41 #6
#3 og #4
no. 2 kommentar til dig fra ligenu:
(glemte vist at skrive den første som en kommentar til dig)
den back-up som ligger på min externe af samme film-mappe som den der ikke du`r ligenu kan heller ikke afspilles i VLC - så er altså både pcèns film samt den externe`s film i pgl. mappe...
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2016 - 10:46 #7
#3 og #4
og så no. 3 kommentar til dig.
i hvilke andre forbindelser kan jeg være kommet til at fjerne det codec?
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2016 - 10:50 #8
#3 og #4
nu kommer så no. 4:
under start-knappen ved søgning på codec kommer bl.a. flg. frem:
"vlc_codec.h"
(der er en underscore mellem vlc og codec)
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2016 - 11:06 #9
#3 og #4
og det her bliver så no. 5
jeg prøvede at vælge egenskaber på een af filmen og herefter skift til og her vælge Windows media player men den player afviste filmen med flg.:

"kan ikke genkende/afspille den .pps  fil..."

så jeg ved ikke om det efternavn .pps er skyld i det hele?

HÅBER DU KOMMER SÅ LANGT OG UNDSKYLD, AT FORLØBET BESTÅR AF ADSKILLIGE BREVE - MEN ER JO IGANG MED FORTSAT AT FORSKE I DET - men jeg kommer ikke ud af stedet.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. marts 2016 - 11:31 #10
Hmm. Prøv at hente denne codec pack og se om du så kan se dine videoer:
http://www.free-codecs.com/download/k_lite_codec_pack.htm
Avatar billede eurositi Ekspert
28. marts 2016 - 12:07 #11
PPS... Det lyder som om der er tale om PowerPointShow-filer. Det kan forklare, hvorfor de ikke ser ordentlige ud, når de afspilles med en almindelig medieafspiller.

Prøv at åbne dem med PowerPoint (eller LibreOffice Present, hvis du ikke har Office-pakken på din nuværende computer).
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2016 - 13:55 #12
#11
jeg gik i alle programmer under start-knappen
og fandt mic. office
og her ku`jeg se, at jeg havde fravalgt power-point ved sid. indlæsning...
så gik så herefter ind i kontrolpanelet/programmer og funktioner - klikkede på mic.office 2003 og valgte herefter "rediger" så fik power-point ind ad den vej.
har helt garanteret fravalgt power-point fordi jeg ikke anede hvilken funktion den har.
SÅ NU KAN JEG SÅ IGEN SE MINE SMÅ SJOVE FILM.
LÆG LIGE ET SVAR SÅ JEG KAN GI`DIG POINTS...
og rigtig mange tak for rådet...
Avatar billede eurositi Ekspert
28. marts 2016 - 14:14 #13
Godt, at det løste problemet.
Der findes sandsynligvis en metode, som giver dig mulighed for at lave PPS-filerne om til almindelige videofiler, så du kan afspille dem i f.eks. VLC.
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2016 - 14:29 #14
#13
det underlige var, at jeg godt ku`se mine alm. film via VLC
- var kun de små sjove korte film hentet flere steder som ikke ku`ses. mange tak for hjælpen... har jeg virkelig lært noget af.
Avatar billede jacobj3010 Nybegynder
28. marts 2016 - 15:19 #15
Ja jeg tænker også en fejl i synkroniseringen!
Avatar billede eurositi Ekspert
28. marts 2016 - 15:53 #16
PowerPointShow (PPS-filer) er normalt lavet ud fra PowerPoint-præsentationer (PPT-filer) (I nyere versioner af Office hedder filerne PPSX og PPTX).
I modsætning til almindelige PPT-filer, kan PPS-filer ikke redigeres. Man skal bruge dén PPT-fil, som show-filen blev lavet ud fra, tilrette dén, og så lave en ny PPS-fil.
Idéen med PowerPointShow-formatet er, at man er sikker på, at ens animation/præsentation ser ud, som den skal, selv om den skal vises i PowerPoint på en anden computer.

Men PPS er ikke et rigtigt videoformat, ligesom dem du finder i f.eks. MP4, MKV, MOV, MPG, WMV og AVI-filer. Det har f.eks. ingen information om, hvor mange billeder per sekund, videoen skal afspilles med. Det er nok derfor, at VLC ikke umiddelbart kan afspille det rigtigt.
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2016 - 16:57 #17
#16
hvor er du altså bare suveræn.
håber du har et job hvor du kan udnytte det...
DU ER JO SIMPELTHEN EN GEVINST FOR EKSPERTEN.DK
Avatar billede 220661 Ekspert
28. marts 2016 - 17:45 #18
Godt problemet blev løst med hjælp fra eurosti.
Bed ikke lige mærke i det med pps filen da jeg skrev sidst.
Tænker måske du ved en fejl har kommet til at ændre på fil henvisningerne sidst du så filerne. Kommer man til at vælge åbn med og tilknytter et forkert program vil det se forkert ud.
Jeg hopper af tråden her.
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2016 - 18:35 #19
#18

tak 220661
du har hjulpet mig rigtig mange andre gange...