Avatar billede steen-h Mester
28. marts 2016 - 14:46 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

htaccess påvirkning

Hvis jeg har en htaccess fil liggende i roden af mit domæne vil den så påvirke hele domænet ?

Hvis jeg har en htaccess fil liggende i et bibliotek vil den så kun påvirke dette og underlæggende biblioteker ?

Ved godt spørgsmålende ligner hinanden, det er for at pensle det hel ud.
Avatar billede moddi100 Seniormester
28. marts 2016 - 14:55 #1
Det kommer an på indholdet af din .htaccess-fil. Men som udgangspunkt påvirker .htaccess-filen den aktuelle mappe og alle undermapper.

Kort sagt:

1) Ja, påvirker hele domænet. Dvs. aktuelle mappe og undermapper.
2) Ja, dvs. aktuelle mappe og undermapper. Ikke op i hierkiet.
Avatar billede steen-h Mester
28. marts 2016 - 15:02 #2
Her er indholdet i .htaccess-fil

<IfModule security_module>
SecFilterEngine Off
</IfModule>
Avatar billede moddi100 Seniormester
28. marts 2016 - 15:24 #3
Det påvirker aktuel mappe og alle undermapper - undermapper der indeholder en htaccess-fil med denne indstilling, vil være undtaget.

Giver det mening?
Avatar billede steen-h Mester
28. marts 2016 - 15:33 #4
Forstår ikke denne kommentar

undermapper der indeholder en htaccess-fil med denne indstilling, vil være undtaget.
Avatar billede claes57 Ekspert
28. marts 2016 - 15:43 #5
dvs du kan i en enkelt undermappe have en .htaccess, hvor du har en anden indstilling for SecFilterEngine
Avatar billede moddi100 Seniormester
28. marts 2016 - 15:49 #6
Din filstruktur:

/.htaccess
/fil0.txt
/undermappe1/fil1.txt
/undermappe1/undermappe1_1/fil1_1.txt
/undermappe2/.htaccess
/undermappe2/fil2.txt
/undermappe2/undermappe2_1/fil2_1.txt

Hvis begge htaccess-filer indeholder direktiver for "SecFilterEngine" vil de påvirke følgende mapper/fil:

/.htaccess påvirker
/fil0.txt
/undermappe1/fil1.txt
/undermappe1/undermappe1_1/fil1_1.txt

/undermappe2/.htaccess påvirker (denne nærmeste htaccess-fil overskriver altså)
/undermappe2/fil2.txt
/undermappe2/undermappe2_1/fil2_1.txt
Avatar billede steen-h Mester
28. marts 2016 - 15:59 #7
Ok Så har jeg forstået det.

Tak

Læg et svar moddi100
Avatar billede moddi100 Seniormester
28. marts 2016 - 16:09 #8
Alle tiders :)
Avatar billede suryaferdy19 Nybegynder
29. marts 2016 - 07:59 #9
Spam

Dette indlæg er blevet modereret af en CoAdmin