Avatar billede Calle5463 Forsker
29. marts 2016 - 16:08 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Mangler trådløs forbindelser når pc startes

Hver gang jeg tænder min laptop magler den trådløse forbindelse. Som regel lykkes det med den indbyggede fejlfinding at løse problemet, men enkelte gange er jeg nødt til at genstarte.

Jeg har haft samme udfordring tidligere, men i en længere periode har det ellers fungeret uden problemer. Nu har pcen så altså ment, jeg igen skal drilles.

Lenovo T61, win10

Hvad kan jeg bruge for tjek af netværk og netværkskort?
Avatar billede 220661 Ekspert
29. marts 2016 - 16:13 #1
Prøv at gå i enhedshåndteringen og find dine netkort. Gå i egenskaber og under strømstyring der fjerner du tjek tegn at Windows må lukke for enheden for at spare på strømmen.'

Der er muligvis også indstillinger i selve strømstyringen, men jeg er ikke lige på en Win 10 nu.
Avatar billede Uvanga Ekspert
29. marts 2016 - 18:55 #2
Har du prøvet at åbne Netværks og delingscenter. Klik på Forbindelser vælg Egenskaber, marker TCP/IPv4, klik på egenskaber. Se om PC har indsat 127.0.0.1 som DNS. Hvis det er tilfældet kan du ikke lokke på dit netværk. Marker Automatisk DNS. Computer indsætter selv 127.0.0.1 hvis netværksadgangen er/har været afbrudt.
Som du skriver hjælper det at genstarte. Det kan som #1 nævner også hjælpe at PC forhindres i at gå i "slumre" tilstand. Ellers må du vænne dig til at slukke helt for PC hver gang.
Avatar billede Calle5463 Forsker
30. marts 2016 - 01:20 #3
Tak #1 og #2.

#1: Tak for buddet - jeg har nu fjernet at win må slukke for netværkskortene

#2: Begge kort står til automatisk at hente DNS, og der var/er ikke indsat 127.0.0.1

pcen står til, at lukke ned når jeg klapper låget i og iøvrigt aldrig slumre ind (det nok jeg gør det :-). Hvis den(/jeg) har været inaktiv længe nok, så slukker den helt.

Nu ser vi lige om noget hjalp - vender tilbage
Avatar billede buddy45 Juniormester
31. marts 2016 - 15:59 #4
Hvis du ikke allerede har det, kan du downloade og installere Lenovo's System Update og køre den. Den finder de seneste hardware drivere til din pc. Måske ligger der en opdatering til netværks driverne. https://support.lenovo.com/dk/da/documents/ht080136
Avatar billede Calle5463 Forsker
31. marts 2016 - 16:10 #5
Det må jeg se på næste gang jeg kommer til laptoppen.
Lige pt ser det ud til at de ændringer jeg har lavet ud fra de foregående forslag, de virker 😊
Avatar billede 220661 Ekspert
31. marts 2016 - 21:41 #6
Lyder godt :-)
Avatar billede Calle5463 Forsker
07. april 2016 - 23:42 #7
@220661 - hvis du vil have point, så skriv lige et svar - det ser ud til at virke med dine ændringer. De øvrige indlæg var også gode, men hjalp ikke rigtigt på netop min udfordring .... :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
08. april 2016 - 16:25 #8
Ok. Dette er et svar.