Avatar billede Simon99 Nybegynder
30. marts 2016 - 19:34 Der er 4 kommentarer

DNS svarer ikke...

Hej derude.
Da jeg kommer hjem og starter min computer Idag, kan den ikke oprette forbindelse til nettet, jeg vælger fejlfinding og får beskeden: "DNS server svarer ikke". Computeren har virket fint tidligere Idag og jeg har ikke oplevet det før, derudover ved jeg at det ikke er nettet da min iPad og telefon ingen problemer har. Jeg er ikke specielt god til computere og ved derfor ikke hvad jeg skal gøre, eller hvad problemet præcist er.
Håber i kan hjælpe
Hilsen Simon
Avatar billede Uvanga Ekspert
30. marts 2016 - 20:08 #1
Har du prøvet at åbne Netværks og delingscenter. Klik på Forbindelser vælg Egenskaber, marker TCP/IPv4, klik på egenskaber. Se om PC har indsat 127.0.0.1 som DNS. Hvis det er tilfældet kan du ikke lokke på dit netværk. Marker Automatisk DNS. Computer indsætter selv 127.0.0.1 hvis netværksadgangen er/har været afbrudt.
Når de øvrige enheder virker, kunne det tyde på ovenstående er sket.
Avatar billede Simon99 Nybegynder
30. marts 2016 - 20:21 #2
Under egenskaber for tcp/IPv4, er der afmærket ved "hent automatisk" ved beåde ip og DNS. Jeg kan heller ikke se de tal du skriver om.
Avatar billede Uvanga Ekspert
30. marts 2016 - 22:28 #3
#2 Ok, så er det ikke det der i vejen. Er det trådløst, og er WiFi tændt? Ellers har jeg ikke andre bud..
Avatar billede Simon99 Nybegynder
31. marts 2016 - 23:31 #4
Problemet er både med wifi og kabel