Avatar billede ZeBa Ekspert
31. marts 2016 - 21:07 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Priser for roaming

Jeg skal til New York og vil gerne bruge min Android til vejviser, men hvor kan jeg se, hvor meget det koster - for jeg risikerer vel, at de koster en formue?
Eller er det bedre at købe et amerikansk sim-kort?
Avatar billede kurtba Ekspert
31. marts 2016 - 22:13 #1
Det skal du jo se hos din udbyder. Priserne er meget forskellige.
3 har for eksempel flere af deres abb., hvor man ikke skal betale for roaming i USA. Det er samme priser som i Danmark.
Telmore følger TDC priser, og det koster 12 kr. i minuttet at ringe og data koster 100 kr. pr mb. Så det er jo hamrende dyrt.
Der kan man meget billigere købe et lokalt abb.
Det gjorde vi selv, da vi var derovre for et par år siden.

Men nu kommer det jo også helt an på, hvilken app du vil bruge til at være vejviser. Hvis det er en rigtig gps app, skal du jo bare sørge for, at have hentet kort ned over de områder du skal besøge inden du tager der over. Så koster det gratis at bruge gps delen, idet den jo kun kommunikerer med satellitter og ingen form for data. Husk i øvrigt at slå brug af mobildata fra så snart i forlader DK, således at den ikke utilsigtet foretager opdatering af apps m.m., uden at I tænker over det.
For der kommer man ikke langt for 100 kr.
Vi brugte bl.a. også mobil android telefon som vejviser, og det kostede gratis, da det hele var klargjort hjemmefra.
Avatar billede claes57 Ekspert
01. april 2016 - 08:18 #2
udover at hente kort hjemmefra, så husk lige at slå trafikinformation fra - det er jo 'data på farten' om den lokale trafikbelastning - og altså mobildata.
Avatar billede wjens Guru
01. april 2016 - 11:06 #3
Jeg bruger denne her i udlandet (til Android):
https://play.google.com/store/apps/details?id=net.osmand

Virker helt offline. Hent kortene inden rejsen eller på wi-fi.
Det er gode kort (fra OpenStreetMap) og stemme-navigation.

Gratis versionen er ok, men har begrænsning på hvor mange kort du kan hente.
Avatar billede kurtba Ekspert
01. april 2016 - 22:51 #4
Jeg kan anbefale denne, som også er helt gratis

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.here.app.maps

Ingen begrænsning på, hvor meget man kan hente.