Avatar billede TBoy3 Novice
01. april 2016 - 17:15 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Udtræk fra string

Jeg har en meget lang string med ord der er separeret med ; Lad os sige der er 100 ord og efterfulgt af alle ord, kommer en værdi der hører til hvert ord. Hvordan får jeg lettest hvert ord og den tilhørende værdi ud i et array? Og er et array det bedste til den slags?
Avatar billede Slater Ekspert
01. april 2016 - 17:19 #1
Efterfulgt hvordan? Hvordan ser man hvad der er ordet og hvad der er værdien?

Kan du give et eksempel på hvordan strengen ser ud?
Avatar billede arne_v Ekspert
01. april 2016 - 17:23 #2
strtok og kopier over i et array af struct med streng (char array) og int
Avatar billede TBoy3 Novice
01. april 2016 - 17:57 #3
Ja, der er er et fast antal ord f.eks. 50 og bagefter værdierne.

malnr;instnr;group;....;22958;336654;6;....
Avatar billede Slater Ekspert
01. april 2016 - 19:10 #4
Ah, okay. En Dictionary vil måske være det simpleste i det tilfælde.

Det kan f.eks. gøres sådan:

int MAX = 3; // Halvdelen af array'ets størrelse - antallet af værdier.
string str = @"malnr;instnr;group;22958;336654;6;"; // Test

string[] parts = str.Split(';');

IDictionary<string, string> values = new Dictionary<string, string>();

for (int i = 0; i < MAX; i++)
{
    values[ parts[i] ] = parts[i + MAX];
}

// Test - kun for at vise indholdet.
foreach (KeyValuePair<string, string> n in values)
{
    Console.WriteLine("{0}, {1}", n.Key, n.Value);
}

- Nu turde jeg ikke gå ud fra, at værdierne altid er tal. Men ellers kan Dictionary'en laves om til <string, int> og værdierne castes med f.eks. Int32.Parse()
Avatar billede arne_v Ekspert
01. april 2016 - 20:25 #5
Ups. C# ikke C. Jeg har faaet to spoergsmaal rodet sammen.
Avatar billede arne_v Ekspert
01. april 2016 - 20:26 #6
Saa er det viperines loesning der skal bruges.
Avatar billede TBoy3 Novice
02. april 2016 - 12:54 #7
Kendte heller ikke de kommandoer, men tak for dit forslag :)
Avatar billede TBoy3 Novice
02. april 2016 - 14:37 #8
@viperine
Tak for dit svar, det ser jo ud som om det er lige det jeg leder efter. Smider du lige et svar.
Avatar billede Slater Ekspert
02. april 2016 - 16:35 #9
Gerne