Avatar billede kjenseNew Praktikant
01. april 2016 - 20:53 Der er 1 løsning

Dlink Router + dlink Access Point

Hej Eksperter.

Jeg er helt ny på siden her, og håber på lidt hjælp.

Jeg har følgende opsætning:

1. Router fra Fibia hvor routerfunktionen er slået fra
2. Dlink DIR-890L Router som har kabel fra Fibia router for at give internet adgang
3. Dlink DAP-2660 Accesspoint som er kablet fra Dlink DIR890L indbygget switch

Årsagen til ovennævnte opsætning er at min Fibia Router samt DIR-890L er i teknik skab i bryggerset og Dlink routeren kan ikke dække hele huset med trådløst netværk.

Jeg har en kabel forbindelse til DAP-2660 Accesspoint som jeg har placeret på loftet for at dække den resterende del af huset.

Nu til spørgsmålet, hvordan får jeg Accesspointet til at forlænge det trådløse signal fra Routeren?

Når jeg kobler accesspointet til nu opretter den sit eget SSID som standard hedder Dlink, og kobler jeg på det kører Internettet fint, men planen er jo at accesspoint skal have samme SSID som det Routeren sender ud, så jeg ikke skal skifte SSID når jeg bevæger mig i huset.

Håber spørgsmålet giver mening og nogen kan hjælpe.

KjenseNew
Avatar billede kjenseNew Praktikant
02. april 2016 - 08:04 #1
Fixede det selv :)