Avatar billede Monica1234 Nybegynder
03. april 2016 - 14:38 Der er 4 kommentarer

Private Cloud Løsninger?

Hej,

Jeg overvejer at bruge cloud storage fremadrettet til back-up af private dokumenenter, musik, billeder osv (pt. 150GB), er der nogen i netværket, der kan anbefale en god Cloud udbyder til dette?

Går per definition ud fra, at alle tilbyder at man kan tilgå via labtop, tablets og smartphone (iOS & Android), og jeg behøver ikke automatisk synkronisering (det vil jeg faktisk helst være fri for) - så det er udelukkende for back-up purpose.

Takker på forhånd.

Mange hilsner,
Monica
Avatar billede Monica1234 Nybegynder
03. april 2016 - 16:08 #2
Hej Claes,
Tusinde tak - det var en rigtig god ide også ift ikke at være afhængig af mdl abonnement. Måske et dumt spørgsmål, men hvis huset brænder og selve My Cloud routeren brænder, så kan dokumenterne stadig tilgås via skyen, er det korrekt?
Mange hilsner,
Monica
Avatar billede claes57 Ekspert
03. april 2016 - 16:25 #3
Hvis wd bliver defekt (brand, tyveri, diskfejl) så er der ingen data længere. Det er den store forskel på eget system kontra fx onedrive/dropbox/Google drev. De store firmaer har data på flere lokaliteter og løbende backup så hvis et anlæg bombes, så kører de videre på andre anlæg.
De store koster derfor et løbende gebyr - men du kan jo starte med at købe 200gb plads, og så udvide efter behov.
Det er hurtigt at sætte egen wd op, og overførsel af backup kan ske hurtigt lokalt. Startopsætning på de stores cloud vil tage tid, da din uploadhastighed sætter en begrænsning (jeg har yousee/TDC, og der kan jeg ved behov skrue på hastighed, så jeg for et par timer lige kan justere upload til maks).
Avatar billede martinlind Nybegynder
22. april 2016 - 18:35 #4
eller køb to og sæt en hos et fam. medlem, du kan så køre bittorrent-sync immelem og derved opnår backup også ved brand