Avatar billede kimlarsen Praktikant
04. april 2016 - 12:04 Der er 2 kommentarer

Adgang til printer på lokalt netværk via internettet

Hej

Tror jeg er ved at få et sammenbrud oven i hovedet :-(

Kan simpelthen ikke huske hvordan jeg sætter en lokal printer til, så der er adgang fra internettet.

Printeren er en Brother MFC-9330 med en intern IP adresse ( 192.168.0.102 ).

Jeg mener at huske at jeg skal lave en portforwarding til den via routeren og derefter kan jeg kalde den via mit IP - Men om jeg kan få det til at fungere.

Nogle som kan guide mig ?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
04. april 2016 - 14:24 #1
Hej.

Du bør kun forwarde de porte til printeren, der rent faktisk skal bruges for at du kan printe til den.

Med det sagt, så kan du som regel slippe afsted med at lave en "DMZ" med printerens IP#, så forwardes alle porte uden undtagelse.
Mange af de mindre routere har dette som et standardvalg under portforwarding.

Har du brug for mere input, må du lige give os modellen på routeren, så hitter vi nok ud af det.

De bedste hilsner
Avatar billede Spotgun Seniormester
04. april 2016 - 16:01 #2
Det er godt nok længe siden jeg sidst har testet det, men det ser ud til at Internet Printing Protocol kører over port 631 (TCP). Samme port på UDP ser ud til at blive brugt til discovery.
Så hvis du forwarder den ene port ind til din printer, vil jeg tro det virker - hvis ellers printeren er sat op til at supportere IPP :)