Avatar billede chri633x Novice
04. april 2016 - 13:07 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke få step-motor til at køre

Hej

Jeg har bestilt følgende step-motor og step-driver fra disse links: http://www.robotdigg.com/product/205/Nema23+76mm+stepper+motor
http://www.robotdigg.com/product/569/4A+Pulse+n+Direction+Microstepping+Driver

Jeg har fulgt denne vejledning: http://www.emanueletessore.com/arduino-stepper-motor-puldir-driver-dm542a/

Motoren har jeg forbundet til driveren på følgende måde (Jeg havde ingen ide om hvordan det skulle forbindes så jeg fandt en video på youtube med en lignende motor):
Blå ledning til B-
Rød ledning til B+
Grøn ledning til A-
Sort ledning til A+

Det er første gang jeg arbejder med Step-motorer, så jeg er overbevist om at jeg har lavet en eller anden dum fejl. Hver venlig at hjælpe hvis I har forstand på det. Det er til et eksamensprojekt i teknikfag på 3. år på HTX, så det er ret vigtigt :)

Ps: Jeg anvender en 24 V DC 6A strømforsyning.

På forhånd tak
Avatar billede chri633x Novice
04. april 2016 - 13:09 #1
Jeg bruger en Arduino Uno ligesom i linket...
Avatar billede CRKrogh Ekspert
04. april 2016 - 14:30 #2
Du har bemærket, at motorens spoler ligger imellem A-C og B-D?

Har du haft et oscilloscope på klemmerne og set signal?
Avatar billede chri633x Novice
04. april 2016 - 23:53 #3
CRKrogh: Som jeg sagde: det et første gang jeg arbejder med stepmotorer og det er volapyk for mig det du skriver:) Hvad kan jeg bruge den viden til? Og hvordan finder du ud af det?
Avatar billede chri633x Novice
05. april 2016 - 14:49 #4
Okay - jeg har målt at der er signal mellem rød og blå ledning samt sort og grøn ledning. Men hvad har det med A-C og B-D at gøre?
Avatar billede chri633x Novice
18. april 2016 - 08:10 #5
Problemet skyldtes en løs forbindelse ved step-driveren :)