Avatar billede Droa Seniormester
04. april 2016 - 14:26 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Matche 45000 billeder for dubletter

Hej Eksperter.

Jeg er ved og rydde lidt op i mine billeder, jeg har haft den regl at jeg aldrig ville slette et billede som jeg har taget, desværre er det en regl jeg satte igang i 2004, som har gjort jeg har rigtigt mange billeder.
Det har selvfølgeligt gjort jeg har brugt mange online tjenester og gået igennem mange kameras.

Jeg har 4 Dropbox account, 1 Google Account og 1 One Drive.

Jeg har dog lige købt mig 2 synology NAS for lidt tid siden, med 8 bays. som jeg har sat op i Raid 10, en til hjemme og en til kontoret, som laver mirrors af hinanden.

Jeg har tænkt mig og lukke alle mine dropbox, onedrive og google drev accounts, eller slette filerne og rykke dem ned på mine nas enheder istedet.

Dog kræver det en del oprydnings job, da mange af filerne er dubletter.
Jeg orker ikke helt og gå igennem 45000 billeder, og ville høre om nogen kendte til et program der kan organisere billeder efter dubletter?

på forhånd tak
Avatar billede claes57 Ekspert
04. april 2016 - 14:42 #1
http://www.auslogics.com/en/software/duplicate-file-finder/
den beregner en tjeksum for hver fil, så 100% ens filer er dubletter - uanset filnavne - og filer med ens filnavne men forskellig tjeksum ikke kommer med.
Avatar billede Droa Seniormester
04. april 2016 - 15:29 #2
perfekt, mange tak for linket! jeg skulle lige lege lidt rundt med indstillingerne før det virkede som jeg ville have det til, men ser ud til og virke nu, laver du et svar?
Avatar billede claes57 Ekspert
04. april 2016 - 15:37 #3
Bare luk selv. Jeg fik samtidig opdateret mit - kørte på en version fra 2007 (!).
Avatar billede Droa Seniormester
06. april 2016 - 17:44 #4
mange tak :)