Avatar billede Driton Seniormester
06. april 2016 - 11:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Reservation af tider

Hvordan læser man inde i databasen hvilke tider er fri?

Går udfra, som jeg tænker mig frem nu er, at jeg skal lave to tabeller. En med alle tider og en tabel, som indholder kundeid og fk_tid.

Så tjekker jeg alle de tider, som ikke har en forbundet relation.
Avatar billede sonalias Seniormester
06. april 2016 - 17:59 #1
Ja, hvad er spørgsmålet? ;)
Avatar billede Driton Seniormester
06. april 2016 - 21:45 #2
Hvordan læser man inde i databasen hvilke tider er optaget?
Avatar billede sonalias Seniormester
06. april 2016 - 22:07 #3
Select * from "timetable" where time = null
F.eks
Avatar billede sonalias Seniormester
06. april 2016 - 22:09 #4
Eller det er jo nok hvor er tid ikke endnu har er kundeid hvis det skal virke som du har beskrevet, men du skal vel have udvidet med at kunne have x timetables? Så er det bedre at lave en kolonne pr tid så du kan lave en række pr dag?
Avatar billede Driton Seniormester
15. april 2016 - 00:24 #5
svar