Avatar billede Jensenjo Juniormester
08. april 2016 - 08:29 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Direkte opslag med beregning på felter i C5-2012

Jeg har brug for at tilføje felt på forms( salestabeltotal) - dette er sket, den skal ved postload udregne en total for leveret antal fra saleslinearch. Nogen der har en ide til, hvordan jeg gør det nemmest
Avatar billede ADDCON-C5 Forsker
08. april 2016 - 09:40 #1
Hej,

Hvis opgaven er den, at du vil vise på en given ordre (restordre), hvad der tidligere er leveret på en eller flere ordre, kan det se sådan ud:

REAL &Antal
SET &Antal = 0

SEARCH Inventrans USING ItemModNumLinIdx
  WHERE Module == 5
  AND  Number == SalesTable.Number
  IF InvenStatus == 0 THEN
    //  Faktura
    #ADD(&Antal, Qty)
  ENDIF
  IF InvenStatus == 1 THEN
    //Følgeseddel
    #ADD(&Antal, Qty)
  ENDIF

END

Husk at lageroster indeholder både fysiske levering fra ordre (følgesedler) og allerede fakturerede linjer.

Antallet som opsamles i &Antal vil være et negativt tal, som du lige
skal vende om inden det vises på formen.

God fornøjelse.
Avatar billede Jensenjo Juniormester
08. april 2016 - 10:03 #2
Jeg skal egenlig bare bruge samlet leveret antal på ordren
Avatar billede Jensenjo Juniormester
08. april 2016 - 10:07 #3
har prøvet at bruge dele af formlen - men den virker desværre ikke
REAL &Antal
SET &Antal = 0

SEARCH Inventrans USING ItemModNumLinIdx
  WHERE Module == 5
  AND  Number == SalesTable.Number
    IF InvenStatus == 1 THEN
    //Følgeseddel
    #ADD(&Antal, Qty)
  ENDIF

END

Men det virker desværre ikke
Avatar billede ADDCON-C5 Forsker
08. april 2016 - 10:17 #4
Hej,

Måske skulle du lægge den i en anden trigger en POST-LOAD.  Koden
som den er lavet giver dig det på ordren leverede antal.

PA
Avatar billede Jensenjo Juniormester
08. april 2016 - 10:28 #5
Hvad ille du foreslå?
Avatar billede ADDCON-C5 Forsker
08. april 2016 - 10:54 #6
Hej igen,

Jeg ville smide koden i PRE-RECORD på blokken SalesTable, har lige
testet det og det triller fint.

En god ide er også at lægge koden på triggeren POST-MENU på blokken Overview, så sikre du at tallet bliver genberegnet også når brugeren har været i menuen og f.eks. kigge på ordrelinjer.

Hsuk at nulstille variablen for antallet, inden gennemløb af kode.

God Fornøjelse
Avatar billede Jensenjo Juniormester
08. april 2016 - 11:15 #7
Undskyld - men hvor finder jeg pre-record?
Avatar billede ADDCON-C5 Forsker
08. april 2016 - 11:26 #8
Hej,

PRE-RECORD er en bloktrigger, så først skal du sikre dig at du er
i den rigtige blok. Det kan du gøre på flere måder, husmandsmetoden
er at stille sig i et vilkårligt felt på den side du arbejder på
tast derefter F6 som om du vil redigere feltet, tryk derefter ESC.
Herefter vil di være i den rigtige blok - du kan bloknavnet nederst
i venstre højrne af formseditoren.

Adgang til en bloks triggere fås via F1 og punktet RET BLOK.  Her
finder du de forskedllige triggere under punktet 'BLOK-FORMLER'

Eller bruges SHIFT F7 og SHIFT F8 til at bladre mellem blokkene på FORMEN.

God fornøjelse.
PA
Avatar billede Jensenjo Juniormester
14. november 2016 - 13:59 #9
Hej

Har nu igen været inde at rode med det - men jeg kan simpelthen ikke få det til at virke
Avatar billede ADDCON-C5 Forsker
14. november 2016 - 14:11 #10
Hej,

Prøv at udlæse hele formen via udviklingsmenuen (FRM og eksport) og mail den til mig. Så skal jeg lige kigge den efter for dig.

Du kan sende formen til : agger@addcon.dk
Avatar billede Jensenjo Juniormester
22. november 2016 - 15:58 #11
Hej

Nu fik jeg det til at lykkes - den skulle bare ikke resettes hver gang

Tak for hjælpen