Avatar billede per2edb Praktikant
09. april 2016 - 11:14 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

1-klik installation af Wordpress men hvordan kommer jeg i gang

Jeg har lige lavet 1-klik installation af Wordpress
men hvordan kommer jeg i gang
Jeg er fortrolig med Expression web 4 hvor web-sider designes lokalt på ens egen computer og derefter uplodes til serveren

Hvordan med Wordpress. Skal design foretages på serveren hos hostingfirmaet eller lokalt og senere uplodes til hostfirmaet hvor klik 1 har oprettet mit web-sted
Avatar billede kongfjong Nybegynder
09. april 2016 - 12:54 #1
Design foretages på serveren hos din udbyder ja.

Du kan i princippet godt lave det lokalt, hvis du kører din egen lokale lille server f.eks. MAMP, og så måske overføre det til din server. Men alt efter hvor teknisk anlagt du er, vil jeg nok anbefale, at du klarer det på din server hos udbyderen.

Hvis ikke du vil have, at folk skal se en ufærdig side, kan du bruge et plugin som det her https://da.wordpress.org/plugins/wp-maintenance-mode/. Det giver dig mulighed for at lave en "vi arbejder på siden, vi åbner snart" side, som vises indtil du er klar med designet.
Avatar billede aphandersen Juniormester
09. april 2016 - 13:35 #2
En 1-klikinstallation installerer automatisk alle filerne hos din webhosting udbyder. Så logger du ind på wordpress på adressen www.ditdomæne.dk/wp-login.php og herfra får du et administrationspanel hvor du kan lave alt indholdet direkte. Det foregår ved lette formularer og det at skrive minder om at skrive i Word.

Du kan evt. også se nogle startguides til WordPress her:
http://www.wptutorials.dk/
Avatar billede per2edb Praktikant
09. april 2016 - 15:29 #3
Tak for svrene det har været en stor hjælp
Vil i lave det så i kan få point