Avatar billede poevst Juniormester
10. april 2016 - 17:05 Der er 13 kommentarer

Oprette et genoprettelsesdrev

I forbindelse med opgradering af min brors pc fra Win7 til Win10 har jeg lavet en USB-nøgle med Win10 på efter Microsofts anvisning.
Formålet med denne øvelse skulle være at man , hvis maskinen går ned, kan starte direkte fra USB-nøglen .
Der er dog ikke det der sker. Maskinen starter IKKE.
Det skal lige siges at jeg to gange tidligere har udført denne "øvelse" uden problemer .
Computeren der nu volder mig problemer er en HP625.
Avatar billede Slettet bruger
10. april 2016 - 17:45 #1
Står maskinen helt død, uanset om USB nøglen er i eller ej?
Avatar billede poevst Juniormester
10. april 2016 - 17:58 #2
Jeg kan sagtens starte maskinen på normal vis på nuværende tidspunkt, men hvis jeg prøver at boote fra nøglen sker der ingenting udover at jeg, efter et par minutter, kommer til et billede med nogle valgmuligheder, bl.a. Sprog. Denne side er fastlåst og jeg kan hverken komme frem eller tilbage, hverken med mus eller tastatur.
Avatar billede Slettet bruger
10. april 2016 - 18:08 #3
Det lyder desærre bekend, ligner problemet dette?
http://www.eksperten.dk/spm/1010130
Mange har dette problem.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. april 2016 - 18:27 #4
Det er forkert at sige at man kan starte computeren direkte fra usb nøglen, da det er et installationsmedie du har oprettet.

Det du kan er at lave reparationer i dit system eller lave en systemgendannelse fra usb pinden.

Det man gør er at vælge det sprog du bruger på computeren og som sådan starter en installation. Men i et billede i starten kan du vælge at "reparere pc". Det er dette du så vælger, og den vej gå ind i recovery delen hvor der er flere valgmuligheder.
Avatar billede poevst Juniormester
10. april 2016 - 18:30 #5
Hej igen
Jeg har lige læst dit link igennem og jeg synes ikke rigtigt at der er noget det helt ligner mit problem.
Da det ikke er min egen computer har jeg ikke lyst et "pille" ved BIOS. Det er for avanceret til mig.
Det der undrer mig at at jeg 2 dage tidligere oprettede en genoprettelsesnøgle både til min kones og min egen PC helt uden problemer.
Men, hvis det er ændringer i maskinens "hjerte" der er skal repareres så må jeg nok stå af her.
Ellers tak for hjælpen.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. april 2016 - 18:36 #6
#2 <Hvis siden er fastlåst, er der sikkert noget galt med det medie der er oprettet, og du bør lave et nyt. Du skal kunne gå ind og bruge de værktøjer der er derinde.
Avatar billede Slettet bruger
10. april 2016 - 18:41 #7
Nå lad os nu se :-) Som der står i #4 kan du forsøge en reparation.
Under opstart, så snart der kommer er logo på skærmen, så hold F12 tasten nede (det kan også være F8 eller Ecs) så skulle du få muligheden for at starte op på den USB og vælge reparer.
Avatar billede poevst Juniormester
10. april 2016 - 18:47 #8
Jeg har prøvet at lave en anden nøgle, men kun med samme resultat.
Jeg er jo ikke klogere end at jeg brugte anvisningen fra Microsoft der hedder: "Oprette et genoprettlesesdrev". Så mente jeg ikke at jeg "gik helt galt i byen".
Jeg vil så se om jeg kan finde en løsning her hos Eksperten.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. april 2016 - 18:53 #9
Er det her fra du oprettede dit medie?
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
hvor man downloader værktøjet og opretter et installationsmedie?
Avatar billede poevst Juniormester
10. april 2016 - 21:00 #10
Det er når jeg kommer til det skærmbillede hvor jeg kan/skal vælge sprog at maskinen "fryser" .
Avatar billede poevst Juniormester
10. april 2016 - 21:03 #11
Nej
Avatar billede poevst Juniormester
25. april 2016 - 10:43 #12
LØST

Jeg måtte opgive da min bror, der ejer computeren, ikke kunne undvære den længere og jeg derfor måtte aflevere den til ham.

Ellers mange tak for hjælpen til alle der deltog.

poevst
Avatar billede 220661 Ekspert
25. april 2016 - 17:18 #13
Velbekomme.