Avatar billede Flemming_MC Nybegynder
11. april 2016 - 16:31 Der er 2 kommentarer

Dynamiske hyperlinks og mail merge

Hej

Jeg har i en to kolonner med hyperlinks i excel, som jeg ønsker at flette ind i et word dokument. Med det bliver ikke ved at gå godt.

Jeg har lavet et nested merge field således:
{ HYPERLINK { MERGEFIELD "Address1" } } og
{ HYPERLINK { MERGEFIELD "Address2" } }

Men efter jeg har gemt og genåbnet dokumentet, så er det inderste flettefelt erstattet af tekst og således ændre mit hyper link sig ikke længere dynamisk i flette processen.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
11. april 2016 - 18:39 #1
Sådan vil det gå generelt med den konstruktion.

Alternativ løsning:
1. I stedet for at indsætte flettefelterne inden i hyperlink-felter, kan du indsætte flettefelterne som selvstændige felter.
2. Udfør fletningen.
3. I resultatet, kør Autoformat (Filer > Indstillinger > Korrektur > Indstillinger for Autokorrektur > fanen Autoformat), hvor kun indstillingen "Internet- og netværksstier med links" er slået til.

På den måde vil internet og netværksstier blive omdannet til hyperlinks.

Det vil være muligt at bruge en makro til at gennemføre denne autoformat.
Avatar billede Flemming_MC Nybegynder
12. april 2016 - 08:39 #2
Hej

Jeg har valgt den anden løsning fordi jeg så kan skrive "Klik her" eller noget andet i stedet for en lang grim URL. En anden årsag er, at der flettes til et andet program og jeg derfor ikke kan lave Autokorrektur i det flettede dokument.