Avatar billede gummiged88 Nybegynder
11. april 2016 - 20:00 Der er 2 kommentarer

Win10 nulstiller min PC.

Hej,

Jeg har fået et kæmpe problem.

Når min PC tændes eller genstartes, er den begyndt at nulstille sig selv.
Det vil sige, at flere programmer (f.eks. Spotify) forsvinder fra C-drevet. Alle mine dokumenter forsvinder (dokument-mappen er simpelthen tom), alle standardindstillinger (f.eks. valg af videoafspillet, standardbrowser, proceslinje-menuen mv.) forsvinder.
Tidligere forsvandt min VPN-standard til at lokke på arbejdscomputeren også.

Jeg aner simpelthen ikke, hvad jeg skal gøre, for nu hentede jeg flere af tingene ned, og efter en genstart var det igen væk.
Hvad kan det skyldes, og hvad kan jeg gøre for at stoppe det?

Jeg prøvede at ringe til Microsoft Support her til formiddag, og der fik jeg fat i en ret flabet fyr, der blev ved med at påstå, at det ikke kunne lade sig gøre, medmindre jeg aktivt havde bedt den om det. Så vidt jeg måske bare ikke, at jeg havde trykket på noget, som betød nulstilling, mente han.
Men det er altså ikke tilfældet. Jeg har intet rodet med i den forbindelse.

Jeg håber godt nok, der sidder nogen, som kan hjælpe mig, for det er virkelig frustrerende.
Avatar billede claes57 Ekspert
11. april 2016 - 20:11 #1
hvis der er fejl i brugerkontoens registreringsdatabase, så logges du på med en midlertidig konto. Prøv at oprette en ny bruger og se, om denne kører korrekt (kan gemme et par installerede programmer) - derefter skal du via indstillinger tilknytte din email, så du får indstillinger tilbage fra windows/microsoft.
Avatar billede gummiged88 Nybegynder
11. april 2016 - 20:36 #2
Ja, jeg kan se, at jeg bliver smidt ind på en midlertidig bruger, og der havner jeg hele tiden, selvom jeg prøver at logge af og på igen.

Jeg prøver lige at se, om det andet virker :-)