Avatar billede skolevej321 Forsker
12. april 2016 - 11:17 Der er 4 kommentarer

vandmærke i CorelDRAW X6(64 bit)

Jeg arbejder noget i CorelDRAW og er netop løbet ind i en udfordring jeg ikke kan løse umiddelbart.
Jeg kan ikke få funktionen  til at virke så jeg kan lave vandmærke i mine tegninger. Jeg har været inde at lede på div. hjemmesider v.h.a. google.dk
Sidder der et geni gemt et eller andet sted i lille Danmark.
Avatar billede martens Guru
12. april 2016 - 18:10 #1
Du kan lægge en PNG fil over dit billede... eksempelvis et logo på transparent baggrund

Du kan da også lave et lag med selvsamme logo/tekst som TOP-layer

ja det kan gøres på flere måder
Avatar billede skolevej321 Forsker
13. april 2016 - 08:44 #2
Det lyder som om jeg har kontakt med en der ved noget.
Jeg er den rene novice m.h.t. at tolke dit svar.
Kan du ikke lave en noget mere udførlig beskrivelse - mit stadie er nok fra forrige århundrede m.h.t. dit.
Men jeg er lydhør og vil gerne lære tricket!
Avatar billede skolevej321 Forsker
13. april 2016 - 09:28 #3
Jeg har et tomt dokument hvor der er vandmærke på diagonalen.
Jeg kan finde ud af at ændre vandmærkets farve.
Men hvordan kan jeg ændre formatet på teksten - lave ændrringer på vandmærket?
Avatar billede skolevej321 Forsker
13. april 2016 - 15:19 #4
Nu har jeg styr på vandmærket og fundet fidusen.
Men hvis jeg laver vandmærket rødt kommer det ud som sort/gråt.

Hvis jeg laver et preview før er dette rødt som det skal være.
Gemmer jeg så filen med rødt vandmærke som pdf.-fil på pc er
vandmærket sort når jeg åbner filen.
Hvad har jeg overset?