Avatar billede Barin998 Novice
12. april 2016 - 14:18 Der er 1 kommentar

MathType & Word 2010

Hi...
Jeg har fået en ny computer på jobbet, med stort set samme konfiguration, som den forrige.
Mit problem er, at når jeg bruger MathType, så - når noget sættes ind i en parentes (også firkantede parenteser) - så er det, som står i parentesen flugtet med bunden af linien, i stedet for at stå som de andre bogstaver. Med andre ord, så flugter bunden af et "x" med bundstregen i et "g". Jeg har været inde og se efter spacing-kommandoer, men kan ikke lige finde det. Er der nogen, som har forslag?
Det er åbenlyst en eller anden setting i MathType, for det virkede (så rigtigt ud) på den forrige computer.
Mvh. M
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
12. april 2016 - 15:56 #1
Efter din beskrivelse af problemet kunne det lyde til at være samme problem som beskrevet her (eller beslægtet med det):
http://www.dessci.com/en/support/mathtype/tsn/tsn129.htm

I dansk version af Word finder du den omtalte indstilling sådan:
Skrifttype (dialogboks kan åbnes med Ctrl+D) > fanen Avanceret > under "Tegnafstand" > Placering  > Normal.

Hvis det ikke løser noget, så se følgende tråd, post fra Ohio_Bill, 22. august 2014:
http://answers.microsoft.com/en-us/office/forum/office_2010-word/mathtype-equation-vertical-alignment-with-text/1b1cfbbf-a8a6-41b9-9b84-d4bfc5e7c1cb?page=1

Det har tilsyneladende virket for nogen.