Avatar billede dkalgope Nybegynder
12. april 2016 - 21:53 Der er 4 kommentarer

Funktion med HAND + LEFT CLICK

Normalt zoomer jeg ind på mit scan, til passende arbejdsområde og foretager et CROP og gemmer.

Herefter vælger jeg oprindelig scan fra "History" og bruger HAND + LEFT CLICK for at se scan i fuld størrelse. og flytter musen hen over ønsket område, som ønskes bearbejdet, og slippe LEFT CLICK og så videre.

Men desværre er sidstnævnte HAND + LEFT CLICK holdt op med at virke.
Jeg er af den overbevisning at en af indstillingerne er ændret, men hvad?

mvh. Allan
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
14. april 2016 - 06:41 #1
Jeg kan finde noget sted i værktøjsindstillinger, hvor man kan påvirke funktionen af hånd-værktøjet. Måske er du nødt til at geninstallere Photoshop.
Når mellemrumstasten holdes nede, får man midlertidigt hånd-værktøjet. Virker det?
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
14. april 2016 - 06:42 #2
*Jeg kan IKKE finde
Avatar billede dkalgope Nybegynder
17. april 2016 - 22:21 #3
Hej Finn
Tak for dit input. Dit forslag er ikke at foretrække, men jeg fandt dette råd på nettet, og det hjalp!

Start photoshop > click edit > preferences > performance > uncheck enable openGL drawing and click OK.

The issue is likely due to an unsupported graphics card. If this resolves the issue you may be able to try disabling some of the advanced options to see if it helps as OpenGL drawing can improve speed considerably.

../allan
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
18. april 2016 - 06:00 #4
Den mulighed kendte jeg ikke. Godt, at det virker nu.