Avatar billede skanberg Praktikant
13. april 2016 - 16:50 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

"Secure boot violation"

Jeg fik en besked om Windows Update tilgængelig og accepterede som normalt.
Det eneste jeg ikke accepterer er win 10 updaten, så kører stadig win 7.

Ved næste opstart fik jeg denne besked:

"The system found unauthorized changes on the firmware, operating system or UEFI drivers.
Press OK to run the next boot device, or enter directly to BIOS setup if there are no other boot devices installed.
Go to BIOS setup > boot and change the current boot device into other secured boot devices."

Jeg forsøger at følge instrukser men der synes ej at være en løsning.

What to do?

PS Kan man indsætte et billede i sine indlæg her?
Avatar billede claes57 Ekspert
13. april 2016 - 21:13 #1
Hvis du har dropbox, onedrive eller lignende, så gem billede der. Højreklik på det, og vælg deling. Og send linket herind. Du kan altid slette billedet igen når spg er løst, eller du lukker selv.
Avatar billede claes57 Ekspert
13. april 2016 - 21:17 #2
I øvrigt, det er måske win10 der var startet på noget. Prøv at lade win7 lave en ny Masterbootrecord. https://support.microsoft.com/da-dk/kb/927392
Avatar billede skanberg Praktikant
15. april 2016 - 14:17 #3
Problemet blev løst ved at gå i BIOS og slå "secure boot" fra.