Avatar billede Driton Seniormester
15. april 2016 - 00:27 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

fjerne elementer i dropboxlist giver fejl

Når jeg udfører denne stykke kode

foreach(ListItem item in DropDownList1.Items) {

                if (item.Value == reader["FK_Tid"].ToString())
                {
                    DropDownList1.Items.Remove(item);

                }

får jeg en Collection was modified; enumeration operation may not execute.

Er der nogle der ved hvordan jeg undgår det? eller kan fjerne elementer fra dropboxlist uden den fejl :/
Avatar billede Syska Mester
15. april 2016 - 00:41 #1
Du kan måske lave en

ToArray() eller ToList() på din "DropDownList1.Items", det vil lave en ny liste og det er dermed ikke den samme liste du retter i mens du looper over den.
Avatar billede Driton Seniormester
15. april 2016 - 00:43 #2
Okay jeg tror faktisk på din løsning ville virke :)

men jeg fiksede den sådan her

for(int x = 0; x < DropDownList1.Items.Count; x++)
            {
              if(DropDownList1.Items[x].Value == reader["FK_Tid"].ToString()) DropDownList1.Items.Remove(DropDownList1.Items[x]);
            }

Men du får stadig tildelt point for din venlighed
Avatar billede Syska Mester
15. april 2016 - 08:39 #3
Det du har gjort her ender mere eller mindre også ud i samme resultat.

Dog looper du over din Collection. Jeg ville personligt gå tilbage til den anden løsning med Array/List ... pænere og nemmere at læse uden at skulle tænke for meget :-)
Avatar billede Driton Seniormester
15. april 2016 - 19:03 #4
Okay, du ved nok bedst af erfaring. Men smid lige et svar ;)
Avatar billede Syska Mester
15. april 2016 - 21:36 #5
Du har accepteret det først svar :-)