Avatar billede krk Nybegynder
16. april 2016 - 10:03 Der er 12 kommentarer

Hvordan finder jeg udbyder af min e-mail

Hej

Jeg skal have fundet ud af hvem det er der er udbyder(hvis det hedder det) af min e-mail.Med udbyder mener jeg TDC, Telia...

E-mail'en har jeg oprettet for flere år siden og jeg mener ikke den ligger under mit webhotel

Er der en måde man kan finde ud af hvor min e-mail adresse ligger?

Håber I forstår hvad jeg mener :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
16. april 2016 - 10:18 #1
https://www.ripe.net/

I det sorte felt øverst skulle din IP adresse stå.
Kopierer du denne, og trykker på "Ripe Database" til venstre og går i "database search" og indsætter IP i "search term" så håber jeg du finder det du spørger om.
Avatar billede krk Nybegynder
16. april 2016 - 10:26 #2
Det var ikke helt det jeg søgte - tror jeg i hvert fald ikke.
Jeg kan godt se at det er TDC der står bagved når jeg indtaster ip adresse, men det betyder vel ikke nødvendigvis at min e-mail er oprettet hos TDC - Eller gør det?
Avatar billede 220661 Ekspert
16. april 2016 - 10:43 #3
Jeg mener du på et tidspunkt har oprettet en mail adresse hos TDC hvis det er det der er dit resultat. Har du mail hos et live mail udbyder vil du muligvis ikke kunne se det her.

Jeg vil ikke bede om mailadressen til dig, men slutter den på for eksempel "mail.dk" så er det sandsynligvis TDC der er udbyder.
Du kan jo prøve at søge på det sidste i din mail adresse og se hvad du får ud af den søgning
Avatar billede krk Nybegynder
16. april 2016 - 11:11 #4
Det sidste i min mail adresse er faktisk mit domænenavn (info@mitdomænenavn.dk), men jeg er bare sikker på at jeg fik oprettet denne mail lang tid før jeg fik oprettet en hjemmeside.
Så derfor mener jeg godt at mailen kunne ligge ved ex. tdc og ikke på webhotellet
Avatar billede 220661 Ekspert
16. april 2016 - 11:18 #5
Ok. Håber at andre kan byde ind med mere info hvis dette er nødvendigt. Har ikke erfaring med webhoteller :-)
Avatar billede krk Nybegynder
16. april 2016 - 12:28 #6
Takker for hjælpen :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
16. april 2016 - 13:12 #7
den bliver samlet på webhotel når det aktiveres. navneservere (der peger mitdomæne.dk til en ipadresse) har kun et sted at pege på.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. april 2016 - 15:56 #8
#6 velbekomme :-)
Avatar billede krk Nybegynder
16. april 2016 - 18:54 #9
Claes57 - Vil det sige at når jeg flytter fra et webhotel til et andet, så flytter email adressen automatisk med?
Avatar billede claes57 Ekspert
16. april 2016 - 19:21 #10
det gør den - så husk at bruge imap-protokol, så dine lokale data er ajour. Så kører det bare.
Avatar billede krk Nybegynder
17. april 2016 - 13:19 #11
Tak for det Claes57
Avatar billede krk Nybegynder
17. april 2016 - 13:20 #12
FOrkert af mig.
Det er dig der skal smide et svar :-)