Avatar billede MoodyJerup Novice
17. april 2016 - 00:52 Der er 3 kommentarer

Timeout i system.net.ftpclient

Hej,

jeg har et problem med et FTP-script. Meningen med scriptet er at hente en filliste, og dernæst læse indholdet i hver fil og analysere det.

Jeg kan sagtens hente fillisten, som indeholder 35 filnavne. Men når jeg prøver at indlæse filerne i en stream, når den kun 9 filer igennem før jeg får en timeout.

Fejlen ser sådan ud:
"An exception of type 'System.IO.IOException' occurred in mscorlib.dll but was not handled in user code

Additional information: The connection was terminated before a greeting could be read."

Kode:

            FtpClient ftp = new FtpClient();
            ftp.Host = "xx";
            ftp.Credentials = new System.Net.NetworkCredential("xx", "xx");
            ftp.DataConnectionReadTimeout = 100000000; // Testing
            ftp.DataConnectionType = FtpDataConnectionType.AutoPassive;
            ftp.ReadTimeout = 100000000; // Testing

            // Checking if the iNews rundown exist
            try
            {
                await ftp.SetWorkingDirectoryAsync(iNewsRundown.Text);
            }

            // If not, about the function and display an errormessage
            catch (Exception s)
            {
                MessageBox.Show("The specified rundown in iNews does not exist. " + System.Environment.NewLine + System.Environment.NewLine + s);
                return;
            }

            // Clearing the window
            StatusWindow.Clear();

            // Going through all the files set in WorkingDirectory
            foreach (FtpListItem item in ftp.GetListing(ftp.GetWorkingDirectory(),
                FtpListOption.Modify | FtpListOption.Size))
            {
                StatusWindow.ScrollToCaret();

                // Reading iNews file
                switch (item.Type)
                {

                    // If a file, then take action
                    case FtpFileSystemObjectType.File:

                        // Write the name in the StatusWindow
                        StatusWindow.AppendText(item.Name + System.Environment.NewLine);

                        // Read the content of the file
                        Stream stream = await ftp.OpenReadAsync(item.Name);

Denne sidste linie er skurken...

Hjælp påskønnes... :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
17. april 2016 - 16:19 #1
Virker det hele ved sync?
Avatar billede MoodyJerup Novice
17. april 2016 - 16:50 #2
Nej, samme problem.
Avatar billede arne_v Ekspert
17. april 2016 - 17:58 #3
Forslag: proev med sync at lave en lille pause paa maaske 3 sekunder efter hver 5. fil og se om det hjaelper.