Avatar billede brasso Forsker
17. april 2016 - 11:17 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

WiFi kobler til og fra, og kabel forbindelsen melder netværksprotokoller mangler

Hej
Jeg har en bærbar MSI med win 10 64 bit. Der er et problem med WiFi forbindelsen. Sommetider er den på, og sommetider er den koblet fra, den skriver "ikke forbundet, der er tilgængelige net".
Jeg har prøvet diverse reparationer, scanning for malware, adware og kørt en fuld virus scan med Zonealarm anti Virus Free.

Når jeg kobler et kabel til, kommer der en besked om at der mangler netværks protokoller, men intet om hvilke.

Er der nogen der hurtigt kan hjælpe den unge mand der ejer maskinen skal bruge den i skolen i morgen.
Avatar billede Uvanga Ekspert
17. april 2016 - 19:35 #1
Har du prøvet at åbne Netværks og delingscenter. Klik på Forbindelser vælg Egenskaber, marker TCP/IPv4, klik på egenskaber. Se om PC har indsat 127.0.0.1 som DNS. Hvis det er tilfældet kan du ikke lokke på dit netværk. Marker Automatisk DNS. Computer indsætter selv 127.0.0.1 hvis netværksadgangen er/har været afbrudt.
Avatar billede boris Juniormester
22. april 2016 - 18:26 #2
Virkede den i skolen?
Avatar billede brasso Forsker
23. april 2016 - 08:15 #3
Citat> Har du prøvet at åbne Netværks og delingscenter. Klik på Forbindelser vælg Egenskaber, marker TCP/IPv4, klik på egenskaber. Se om PC har indsat 127.0.0.1 som DNS. Hvis det er tilfældet kan du ikke lokke på dit netværk. Marker Automatisk DNS. Computer indsætter selv 127.0.0.1 hvis netværksadgangen er/har været afbrudt. < Citat slut

Jeg har tjekket, den stå til at hente Ip adresse og DNS adresse automatisk.

Nej den virker heller ikke andre steder.

De sidste 2 gange maskinen blev startet var den på i Ca. 5 minutter og så lukkede forbindelsen / blev spærret-

Jeg har oprettet en tråd på Spywarefri, så de kan tjekke maskinen, om der er noget snavs på.

http://forum.spywarefri.dk/t/wifi-slar-til-og-fra-som-det-passer-det-mistanke-om-snavs-pa-maskinen/65692
Avatar billede boris Juniormester
23. april 2016 - 09:16 #4
Har du mulighed for at prøve at

1) Tænde computeren et helt andets sted i huset, gerne tæt på routeren

2) Skifte routeren til at bruge en helt anden kanal

og se om det gør nogen forskel
Avatar billede brasso Forsker
23. april 2016 - 09:53 #5
Alt du foreslår er afprøvet. Vi har været 2 forskellige steder, hvor den plejer at gå på nettet uden problemer.
Avatar billede boris Juniormester
23. april 2016 - 10:04 #6
Så er mit bedste forslag en ny router - med mindre det er en gammel bærbar
Avatar billede boris Juniormester
23. april 2016 - 10:04 #7
Jeg gætter på for meget forstyrrelser fra nabonetværk
Avatar billede brasso Forsker
23. april 2016 - 11:09 #8
Boris! Læser du ikke hvad jeg skriver? Vi har afprøvet maskinen forskellige steder, hvor den plejer at virke, så det skulle være underlig om det er routeren alle de steder vi har prøvet, når ingen andre maskiner, telefoner, tablets har problemer med at komme på. Så du gætter forkert tror jeg helt bestemt.
Avatar billede boris Juniormester
23. april 2016 - 12:01 #9
Jo, jeg har læst hvad du skriver, og det ændrer ikke ved mit råd, baseret på erfaringer med netværk. Routeren og netkortet i din PC/tablet er radiosendere, som snakker sammen i et frekvensområde, der deles med naboernes netværk, og der er forskel på, hvor gode de er til ikke at lade sig forstyrre af de andre netværk, hvoraf nogle måske bruger samme kanal. Jeg gætter ikke, men peger på en mulig årsag og løsning.
Avatar billede brasso Forsker
23. april 2016 - 23:05 #10
Det er IKKE forstyrrelser fra andre netværk. Det er tjekket med en app (WiFi Analyzer) på tabletten, der viser alle netværk inden for rækkevide, deres styrke og kanalen de bruger. Desuden er der ingen problemer med øvrige enheder som jeg tidligere har skrevet, og maskinen har fint kunnet komme på, de steder vi har prøvet. Det er ikke nogen ekstern påvirkning af maskinen der er problemet, men maskinen selv.
Avatar billede boris Juniormester
24. april 2016 - 09:25 #11
Når du er så klog på hvad der ikke er galt, afstår jeg fra yderligere kommentarer, andet end at din analyse ikke er helt skudsikker. Held og lykke.
Jeg forlader tråden.
Avatar billede brasso Forsker
24. april 2016 - 11:52 #12
Ok! Tak for dine input uanset vi ikke er helt enige. Ha'en god dag.
Avatar billede brasso Forsker
12. juni 2016 - 10:50 #13
Hej Har skiftet netkortet i maskinen. Det ny kører uden problemer, så der har åbenbart været en periodisk hardwarefejl på det gamle netkort.