Avatar billede kallekalle Nybegynder
17. april 2016 - 11:52 Der er 8 kommentarer

Internetkvaler

Jeg har problemer med at tilgå næsten alle internetsider via imac. Det trådløse internet fungerer upåklageligt med en bærbar pc, men min imac kan ikke vise stort set alle internetsider bortset fra facebook, som bliver opdateret samt email. Trykker jeg på et link på facebook, så kommer denne side op: ude af stand til at oprette forbindelse. Er der nogle der har et godt bud på en løsning?
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2016 - 12:23 #1
din browser er enormt langsom og får ikke svar i tide, så giver den op.
check maskinen for malware og virus..
Avatar billede 220661 Ekspert
17. april 2016 - 12:25 #2
Har du forsøgt at genstarte dit netværk, og lade enhederne en af gangen koble sig på?
Avatar billede kallekalle Nybegynder
17. april 2016 - 13:13 #3
Mit netværk fungerer upåklageligt. Problemet må ligge i indstillinger på mac, da jeg sagtens kan koble mig på netværket med andre enheder.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. april 2016 - 14:48 #4
Grunden til #2 var at der måske kunne være Ip konfligiter på dit netværk og at Imac prøver at bruge en brugt Ip.
Det kunne en genstart måske råde bod på.
Jeg formoder det har fungeret før, og at du ikke har ændret på dine indstillinger i Imac?
Avatar billede kallekalle Nybegynder
17. april 2016 - 19:46 #5
Jeg har ikke ændret på indstillinger. Det virkede om aftenen, og den efterfølgende eftermiddag, så fungerede det ikke længere. Jeg har foretaget mig alt det gængse som genstarte modem, genstarte mac mv.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. april 2016 - 22:48 #6
Ok.
Er desværre ikke bekendt med hvordan Imac virker, da jeg ikke har haft sådan en. Så er der på en måde sket ændringer på den, kan jeg ikke guide dig i hvor og hvad du skal gøre :-(
Avatar billede 220661 Ekspert
17. april 2016 - 22:57 #7
Ser det ud til at det trådløse net kører på Imac.
I den video her https://www.youtube.com/watch?v=MW42CiPiCO8 er der problemer med at Wifi kobler sig fra, og her bliver net på vea at ændre i strømstyringen.
Avatar billede boris Juniormester
22. april 2016 - 18:23 #8
Når du får opdateringer fra Facebook, virker det trådløse netværk. Når du ikke kan følge et link fra Facebook og åbne Facebook, kunne det være et DNS-problem?
Jeg kan også se opdateringslinks fra FB, selvom facebook.com er blokeret på netværket her.
Du kunne evt prøve at ændre DNS fx til Googles:
    8.8.8.8
    8.8.4.4

Mere specifik kan jeg ikke blive, da jeg ved meget lidt om Mac